پیش بینی افول کرونا در هرمزگان تا ۲ هفته آینده



به گزارش صبح ساحل، رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شامگاه چهارشنبه به خبرنگاران گفت: هم اکنون روزانه ۱۰۰ آزمایش در هرمزگان صورت می‌گیرد که تلاش می‌شود این ظرفیت به ۲۰۰ آزمایش در روز برسد.

دکتر حسین فرشیدی افزود: دلیل جهش ناگهانی آمار افراد مبتلا به کرونا در روزهای اخیر، تغییر استراتژی شبکه بهداشت و درمان استان هرمزگان در برخورد با بیماران کرونایی است.

وی ادامه داد: هم اکنون تمام کسانی که با فرد مبتلا به کرونا تماس داشته‌اند، مورد آزمایش قرار می‌گیرند و این در حالی است که پیشتر این افراد قرنطینه می‌شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: با بازدیدی که امروز انجام شد، وضعیت مدیریت و تجهیزات قشم مطلوب ارزیابی می‌شود.

وی افزود: همکاری نزدیک فرمانداری، مسوولان محلی، خیران و سازمان منطقه آزاد قشم با شبکه بهداشت برای تامین نیازها و تجهیزات لازم نشان از هماهنگی و انسجام منطقه‌ای در قشم دارد.

فرشیدی ادامه داد: امید است با ادامه سیاست‌های اتخاذ شده، تا اواخر خردادماه کارکردهای اقتصادی جزیره به حالت نخستین بازگردد و شکوفایی قشم رخ دهد.

وی اظهار کرد: برای انجام آزمایش‌های کرونا در جزیره قشم، ۴۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که در صورت تامین این امر در قشم محقق می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: باید برای بازگشت افرادی که در سفر هستند نیز برنامه ریزی انجام شود تا در زمان ورود آزمایش‌های مناسب انجام شود.

فرماندار قشم نیز گفت: با اجرای طرح ملی فاصله‌گذاری و طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونای قشم، از تاریخ ۸ فروردین ۹۹ فقط قشموندانِ مسافر مجوز ورود به جزیره را دریافت می‌کنند و هیچ مسافری از نقاط دیگر کشور وارد شهرستان نشده‌اند.

وی افزود: همچنین شهروندانی که خارج از شهرستان بوده و وارد جزیره قشم می‌شوند، باید ۲ هفته در اقامتگاه ، شرایط خود مراقبتی را رعایت نموده و به هیچ عنوان از محل سکونت خود خارج نشوند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها