کشورهای تولید کننده نفت برای کاهش تولید توافق کردند



به گزارش صبح ساحل و به نقل از خبرگزاری فرانسه، در این بیانیه آمده است: این توافق نامه تاکید می کند که این کاهش به هشت میلیون بشکه در روز از ماه ژوئیه تا دسامبر آینده خواهد رسید.

دراین بیانیه تاکید شده است که مکزیک باید با این توافق نامه موافقت کند تا وارد مرحله اجرائی شود.

« بیژن زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که ایران و ونزوئلا از این کاهش معاف شده اند.

این بیانیه پس از یک نشست طولانی که با هدف یافتن راه حلی برای جلوگیری از کاهش چشمگیر قیمت نفت به دلیل کاهش تقاضا و جنگ قیمت بین عربستان و روسیه صادر شده است.

شیوع ویروس کرونا( کووید 19) هم باعث ایجاد اخلال در بازار شده است، زیرا عرضه جهانی که بسیار زیاد بود به طور بی سابقه ای با کاهش تقاضا و موانعی در حمل ونقل ناشی از تدابیر برای جلوگیری از شیوع گسترده تر این ویروس مواجه شده است.

دراین بیانیه آمده است که یک جلسه دیگر به صورت ویدئو کنفرانس در دهم ژوئن برای تصمیم گیری در مورد اقدامات بیشتر تا زمانی که لازم باشد برای دستیابی به تعادل در بازار برگزار خواهد شد.

در این توافقنامه همچنین کاهش شش میلیون بشکه در روز بین ژانویه 2021 و آوریل 2022 پیش بینی شده است.

به گزارش رویترز، "روسیو ناهله" وزیر انرژی مکزیک در صفحه توییتری نوشت: مکزیک در دیدار با اعضای اوپک و متحدانش پیشنهاد کرد که ظرف دو ماه آینده ۱۰۰ هزار بشکه در روز تولید نفت خود را کاهش می‌دهد. 

ناهله در ادامه نوشت: مکزیک تولید نفت خام ۱.۷۸۱ میلیون بشکه در روز در ماه مارس (فروردین) را به ۱.۶۸۱ میلیون بشکه در روز کاهش می‌دهد.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها