مدیرکل ثبت احوال هرمزگان

98 هزار هرمزگانی برای صدور کارت هوشمند ملی اقدام نکرده‌اند



مدیرکل ثبت احوال هرمزگان گفت:تاکنون هشت درصد از واجدان شرایط دریافت کارت هوشمند ملی که بیش از 98 هزار و 743 نفر در استان می شود، هنوز برای صدور کارت اقدامی نکرده‌اند.

به گزارش صبح ساحل، داوید صادقی طی گزارشی مربوط به عملکرد مجموعه تحت مدیریت خود پیرامون طرح کارت هوشمند ملی با بیان اینکه یک میلیون و ۲۹۵ هزار و ۲۴۶ نفر در هرمزگان واجد شرایط دریافت این کارت هستند، اظهار داشت: از ابتدای آغاز پروژه کارت هوشمند ملی تاکنون یک میلیون و ۱۹۶ هزار و ۵۰۳ درخواست برای صدور کارت ملی از طرف هرمزگانی وصول شده که این تعداد برابر با ۹۲ درصد از کل جمعیت واجدان شرایط است.

وی یادآور شد: از این تعداد درخواست، یک میلیون ۳۱ هزار و ۶۶۲ مورد آن منجر به صدور شده که تاکنون یک میلیون و ۲۲ هزار و ۷۶۹ مورد آن تحویل متقاضیان گردیده است.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان با بیان اینکه صاحبان هشت هزار و ۷۱۸ فقره کارت صادر شده برای دریافت آن مراجعه نکرده‌اند، تصریح کرد: با توجه به هزینه‌های نگهداری و امنیت این کارت‌ها و همچنین محدودیت‌های زمانی، در صورت عدم مراجعه این کارت‌ها باطل می‌شود که صدور مجدد آن مشمول هزینه و زمان می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۸۰ ایستگاه کاری ویژه صدور کارت هوشمند ملی در جای جای استان در ادارات ثبت احوال و پست و دفاتر پیشخوان برای ارائه خدمات مرتبط با صدور کارت فعال است، افزود: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت www.ncr.ir در کمترین زمان ممکن و بدون پرداخت هزینه ثبت درخواست خود را ثبت نموده و برای ثبت مشخصات بیومتریک و تکمیل فرآیند ثبت نام ار مراکز مجاز نوبت دریافت کنند.

صادقی با بیان اینکه عملکرد، هرمزگان در اجرای این طرح قابل اعتناست، اضافه کرد: هرمزگان از ابتدای پروژه طرح کارت هوشمند ملی در سطح کشور پیشتاز بوده و عملکرد مطلوبی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: امید است هشت درصد باقی مانده از واجدین شرایط دریافت کارت هوشمند ملی در استان، که تاکنون برای ثبت درخواست اقدامی نکرده‌اند، با توجه به محدودیت‌های زمانی هر چه سریع‌تر در این زمینه اقدام نموده تا بتوانیم به عنوان استان پیشتاز، ظرفیت‌های خدماتی کارت هوشمند ملی را به طور صد در صد عملیاتی کنیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها