توقف تولید دومین مدل پراید/ پراید 111هیچ جایگزینی ندارد



به گزارش صبح ساحل، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از توقف تولید دومین مدل پراید خبر داد و گفت: آخرین پراید۱۱۱ از محصولات خانواده X۱۰۰ گروه خودروسازی سایپا در روز پنجشنبه چهارم اردیبهشت ماه ۹۹ تولید شد و به‌این ترتیب ‌تولید دو مدل ۱۳۲ و ۱۱۱ از مجموع سه مدل خودروهای سواری پراید برای همیشه از سبد محصولات سایپا در بازار ایران خارج شد.

بعنوان جایگزین پراید نیز باید اعلام کنم، برای یک خودرو با حدود قیمت ۲۶۰۰ دلار هیچ جایگزینی وجود ندارد، زیرا در شرایط فعلی و افزایش سرسام‌آور قیمت مواد اولیه و نوسان بازار ارز، تحریم‌های ظالمانه و محدودیت‌های واردات قطعات، تولید هیچ خودرو دیگری با این قیمت امکان‌پذیر نیست. متاسفانه این ذهنیت بسیار اشتباه در جامعه شکل گرفته که قیمت‌های لجام‌گسیخته بازار آزاد (۷۰-۶۰ میلیونی) به خودروساز مربوط است، در حالیکه چنین نیست و به عنوان مثال پراید در آخرین طرح فروش سایپا با قیمت حدود ۴۰میلیون تومان عرضه شده است.

90 درصد منتقدان پراید، مالک یا حتی راننده این خودرو نبوده‌اند. پراید یک خودرو درون شهری در رده خودروهای اقتصادی با مصرف سوخت پایین بود که از نظر هزینه خرید و نگهداری ارزان‌ترین محصول صنعت خودرو ایران به شمار می‌رفت اما متاسفانه‌ استفاده‌های غیرمنطقی از آن در جاده‌های برون شهری، رانندگی ناایمن با سرعت‌های بسیار زیاد و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی باعث شد تا پراید به نماد تخریب صنعت خودرو کشور تبدیل شود.

تولید محصولاتی مدرن، باکیفیت و نزدیک به استانداردهای جهانی نیز محور اصلی برنامه‌های سایپا در توسعه محصولات است که تولید و عرضه خودرو شاهین و خودروی جدید کراس اور سایپا و نیز دو خودروی فیس‌لیفت شده ساینا و کوییک در سال ۹۹ در همین راستا انجام خواهد شد.

منبع: نود اقتصادی

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها