مجموع ثبت ‌نام‌کنندگان مسکن‌ملی ۱.۶ میلیون نفر/تایید شدگان ثبت نام اینترنتی پایان اردیبهشت مشخص می‌شوند



به گزارش صبح ساحل،طرح اقدام ملی تولید و عرضه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی که از شهریور ماه ۱۳۹۸ آغاز شده در مرحله میانگین  پیشرفت ۳۵ درصد قرار دارد. گفته می‌شود اوایل تیر ماه ۱۳۹۹ اولین پروژه به تعداد ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد در محدوده هدف بنیاد مسکن افتتاح می‌شود. وزارت راه و شهرسازی قول داده کل پروژه تا تیر ماه ۱۴۰۰ به اتمام برسد.

تفاهم نامه احداث ۴۷۰ هزار واحد با دستگاه‌های دولتی تاکنون

این طرح در چهار قالب مشارکت، بخش خصوصی، پروژه‌های ۹۹ ساله و فروش اقساطی پیش می‌رود. همچنین در قالب مشارکت، تفاهم‌نامه هایی با دستگاه‌های دولتی به امضا رسیده است. احداث ۱۷۰ هزار واحد برای فرهنگیان، ۱۰۰ هزار برای وزارت دفاع، ۲۰۰ هزار برای کارگران از جمله این برنامه ها است که بخشی از آن به شکل همپوشانی با ۴۰۰ هزار واحد و بخش دیگر اضافه بر آن است. گفته می‌شود مسکن خبرنگاران نیز در همین قالب در حال برنامه ریزی است.

حبیب الله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی درباره وجه طرح اقدام ملی که در قالب ثبت نام اجرا می‌شود، می‌گوید: این افراد کسانی هستند که حائز شرایط بودند و در قالب فراخوان عمومی اقدام به ثبت‌نام کردند. برای این افراد با کمک منابع بانکی، پروژه های پیمانکاری ساخت ایجاد خواهیم کرد که به تدریج از طریق آورده افراد و منابع بانکی، واحدها تکمیل می شود.

پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان وام بانکی برای هر واحد

تسهیلاتی که به این افراد اختصاص پیدا می کند ۱۰۰ میلیون تومان است و ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان نیز باید آورده اولیه داشته باشند. از کل پروژه اقدام ملی ۲۰۰ هزار واحد بر عهده شهرهای جدید است که تا کنون ۷۰ هزار واحد درس شکل مختلف آغاز شده که پیشروترین آن مشارکت با بخش خصوصی است.آورده دولت در مسکن ملی زمین و پروانه ساخت است و هزینه ساخت بر عهده شرکت‌های بخش خصوصی و متقاضیان خواهد بود. تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان نیز تسهیلات بانکی به هر واحد تعلق میگیرد.

مجموع ثبت ‌نام‌کنندگان ۱.۶ میلیون نفر

در قالب ثبت نام و فراخوان عمومی از متقاضیان تاکنون دو مرحله نام نویسی انجام شده که مرحله دوم ثبت نام در روز سه شنبه ۲۷ اسفند ماه به پایان رسید. در مجموع میزان مشارکت مرحله اول و دوم یک میلیون و ٦٠٢ هزار و ١٤٨ نفر بود. اگر ظرفیت زمین به طرح اقدام ملی اضافه شود احتمال فراخوان های بعدی نیز وجود دارد اما تاکنون تصمیم جدیدی در این خصوص اتخاذ نشده است.

تایید شدگان ثبت نام اینترنتی پایان اردیبهشت مشخص می‌شوند

کسانی که از طریق سامانه نام نویسی شدند، اطلاعاتشان کامل روی سامانه ثبت شده و مراحل پالایش اطلاعات آنها در حال انجام است که نتایج آن تا پایان اردیبهشت ماه اعلام می‌شود. آن تعداد از متقاضیانی هم که از طریق پیامک ثبت‌نام کرده‌اند اگر تا پایان ماه جاری شرایط مراجعه حضوری مهیا شود، باید نسبت به تکمیل مدارک و اطلاعات خود اقدام کنند. به نظر می‌رسد بسیاری از شهرها از نظر بهداشتی به‌عنوان شهرهای سفید اعلام شوند که در آن شهرها مشکلی از نظر مراجعه و تکمیل مدارک وجود ندارد که به زودی به متقاضیان برای مراجعه اعلام خواهد شد.

منبع:ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها