نورافشانی میلیونی خلیفه / برجی که صندوق خیریه شد


نویسنده: سامیه طهورنیان

بلندترین ساختمان جهان، برج 828 متری دبی معروف به برج خلیفه، شب گذشته به یک صندوق خیریه بزرگ با صدها هزار لامپ تبدیل شد. این درخشانی برای جمع آوری پول و غذا برای هزاران کارگری است که در بخش گردشگری و به دلیل کرونا از کار بیکار شده‌اند.

یک میلیون و دویست هزار چراغ  برای روشنایی این برج فروخته شد. قیمت هر لامپ 10 درهم (2.70 دلار) بود و در کنار آن چند هزار غذای گرم نیز بفروش رفت. با سرازیری کمک‌های مالی به سمت برج خلیفه ، این برج روشن و درخشان شد.

دوبی یکی از پویاترین اقتصادهای منطقه را دارد که عمدتاً حول صنعت گردشگری می‌چرخد. در بحران کرونا این بخش، آسیب‌های بسیاری دیده است و کارگران بسیاری  بیکار و خانه نشین شده اند. بسیاری از افراد در این صنعت، شغل خود را از دست داده‌اند و یا درآمدشان کاهش یافته است. ده‌ها هزار کارگر مهاجر، که اغلب در اقامتگاههای شلوغ و کوچک زندگی می‌کنند که حتی ممکن است ویروس در بینشان راحت‌تر گسترش یابد؛ به همین دلیل نیازمند توجه بیشتری هستند. از همین رو خیرین دوبی با جمع آوری اطلاعات این کارگران، اقدام به کمک‌های مالی برای آنها کردند.

امارات متحده عربی 19661 مورد آلودگی به  COVID-19 و نزدیک به 203 فوتی را ثبت کرده است، این کشور دومین آمار مرگ و میر پس از عربستان سعودی از شش کشور حوزه خلیج فارس را داراست.
سازمان‌های بنیاد جهانی محمد رشید آل مکتوم (MBRGI). یکی از بزرگترین خیریه‌های دوبی است که تماماً از این پروزه حمایت کرده است و تا کنون برای تأمین 10 میلیون وعده غذایی بودجه جمع آوری کرده است.

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم نخست‌وزیر ، نایب رئیس امارات متحده عربی و همچنین حاکم دبی است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها