۸۶ مبتلای جدید در هرمزگان/ مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در استان به ۱۷۷۳ نفر رسید



دکتر حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان، امشب - شنبه ۲۷ اردیبهشت - در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی خلیج‌فارس، تازه‌ترین آمار و اطلاعات بیماری کووید۱۹ در استان را به شرح زیر اعلام کرد:

وی افزود: از زمان شیوع کرونا تاکنون «۲۸۷۷ نفر به‌عنوان بیمار حاد تنفسی» در مراکز درمانی استان بستری شده‌ که از این تعداد «۲۵۶۲ نفر پس از طی دوره‌ی درمان و بهبودی ترخیص» شده‌اند و در حال حاضر «۱۳۳ بیمار (۸۵ نفر ایزوله/ ۲۶ نفر در آی‌سی‌یو/ ۲۲ نفر در بخش‌های عادی) بستری» هستند.

فرشیدی اظهار کرد: تا امروز ۱۱ هزار و ۳۷۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کل استان انجام شده که از این تعداد «۹۴۰۶ تست منفی» بوده است.

وی ادامه داد: طی یک روز اخیر «۸۶ مورد جدید ابتلا» (بندرعباس ۶۲/ میناب ۱۵/ قشم ۳/ رودان ۲/ جاسک ۲/ پارسیان ۱/ بستک ۱) شناسایی شد و مجموع مبتلاشدگان به بیماری کووید۱۹ در هرمزگان به «۱۷۷۳ نفر» رسید.

فرشیدی گفت: از بین افراد مبتلاشده تاکنون «۴۴۸ نفر پس از بهبودی از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌‌اند». هم‌اکنون «۱۲۳۲ نفر از بیماران تحت مراقبت خانگی» هستند، «۲۳ نفر در مراکز تکمیل درمان (نقاهت‌گاه‌ها)» حضور دارند و «۴۰ بیمار هم در بیمارستان‌های استان بستری» هستند.
شمار جان‌باختگان براثر کرونا در استان هم بدون تغییر نسبت به دیروز ۳۰ نفر است.

مبتلاشدگان به کرونا در شهرستان‌های هرمزگان:
بندرعباس: ۱۳۳۱ (۶۲ مبتلای جدید)
میناب ۱۵۶ (۱۵ مبتلای جدید)
قشم ۷۰ (۳ مبتلای جدید)
کیش ۵۴
حاجی‌آباد ۴۹
رودان ۳۴ (۲ مبتلای جدید)
بندرلنگه ۳۳
⁩پارسیان ۱۴ (۱ مبتلای جدید)
بندرخمیر ۱۲
بستک ۹ (۱ مبتلای جدید)
جاسک ۷ (۲ مبتلای جدید)
سیریک ۲
بشاگرد ۲

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها