رئیس هیات جودو هرمزگان

بدون زیرساخت نتایج دلخواه به دست نمی آید



مصطفی کشاورز کارشناس ارشد راهبردی ورزش است. وی ورزش را با دو و میدانی آغاز کرد و بعد از آن در دبیرستان شبانه روزی  مکتب القائم شیراز به صورت رسمی کاراته را زیر نظر استاد مجتبی بهاالدینی شروع کرد و در کنار کاراته ، رشته جودو را آموخت. بعد از پایان یافتن دوره دبیرستان با  رشته فیزیک به دانشگاه امام حسین(ع) در رشته مدیریت دولتی ادامه تحصیل داد. از آن جا که در دانشگاه امام حسین (ع) رشته های جودو ، سنگ نوردی ، شنا ، غواصی ، دو ومیدانی ، والیبال ، فوتبال، تیراندازی،عبور از موانع سخت، آمادگی جسمانی جز برنامه های اصلی بود در تمام  رشته ها مدرک قبولی را  دریافت کردو در طول دوران تحصیل در  دانشگاه مسئولیت ارشد ورزشی دانشگاه نیز  را برعهده داشت.

کشاورز در گفت و گوی اختصاصی با صبح ساحل گفت: بعد از پایان تحصیلاتم به بندرعباس اعزام شد م و ضمن این که مدیر تربیت سپاه استان بودم همزمان در هیات تیراندازی استان هم به عنوان دبیر مشغول به فعالیت شدم.
وی بیان داشت : سال ۱۳۹۱ بود که برای ریاست هیات جودو استان ثبت نام کرد که با رای اعضای مجمع به عنوان رئیس هیات جودو انتخاب شدم .
پس از این سکان هدایت هیات جودو را بر عهده گرفتم برنامه اولم  شناساندن جودو و گسترش آن در سطح استان  بود به همین خاطر  دو باشگاه در  سطح شهر بندرعباس به شش باشگاه رسید و سپس هیات‌های جودو در سطح شهرستان های استان را فعال کردم.
رئیس هیات جودو استان اظهار داشت::در سه سال اول توفیقی در راه‌اندازی جودو بانوان نداشتم اما از سال چهارم آموزش بانوان را با خانم ها  زهرا حسنی و مرضیه کمایی شروع کردیم.
کشاورز گفت : دور اول ریاست بنده در هیات جودو در سال ۱۳۹۵ به پایان رسید و دوباره برای ریاست  هیات کاندید شدم که این بار با اخذ تمام رای مجمع به عنوان رئیس هیات انتخاب شدم.
وی بیان داشت: در چهار سال دوم علاوه بر گسترش جودو و دفاع شخصی آموزش و کیفیت در اولویت قرار گرفت و با دعوت از مربیان کشور کره و رئیس کمیته فنی استاد میقانی در چندین دوره و مربیان تیم ملی بانوان خصوصا  خانم نرگس موسوی  نتیجه خوبی در آقایان و بانوان کسب کردیم.
کشاورز رئیس هیات جودو استان گفت: در سال گذشته  برنامه های اولویت دار ما آموزش بود چون  معتقدم بودم  اگر آموزش را  در تمام زمینه ها صحیح و از اساتید برجسته و با دانش استفاده شود نتیجه خوبی را در دراز مدت خواهیم گرفت که در این بین آموزش عوامل اجرایی هیات با دعوت از اساتید دانشگاه، آموزش مربیان با دعوت از اساتید با موضوع اصول مربیگری در رده های مختلف ، آموزش در رده  پایه و همچنین حضور مربیان با دانش در بخش آقایان سال مناسبی و پر ثمری برای جودو بود و حاصل آن کسب سه مدال اول،  دوم و سوم المپیاد بانوان در یزد و کسب مقام قهرمانی محمد ایزانلو و مرضیه کمایی در کشور و دعوت آن ها  به تیم ملی بود .
رئیس هیات جودو اظهار داشت : راه اندازی فاز یک خانه جودو در شهرک دریا و برنامه ریزی ویژه برای اردوهای تیم های منتخب استان و توجه ویژه به رده های سنی پایه و همچنین راه اندازی جودو شهرستان قشم با مدیریت علیرضا بوژانی از دیگر برنامه های سال گذشته هیات جودو بود.‌ وی گفت: با احتساب ورزشکاران دفاع شخصی حدود ۶۰۰  ورزشکار سازمان یافته داریم که امیدوار هستیم با راه اندازی باشگاه‌های بیشتر در استان تعداد جودوکاران در سطح استان بیشتر شود.کشاورز اظهارداشت: متاسفانه سالن اختصاصی برای جودو نداریم اما امیاری مدیرکل ورزش و جوانان استان قول دادند که این مشکل ورزشکاران جودو هم به زودی برطرف خواهد شد‌.
وی گفت : در سال های گذشته تعداد 5 نفر آقایان به اردوهای تیم ملی راه یافتند و دو نفر به مسابقات کشور آذربایجان اعزام شد ند و در بخش بانوان تنها ملی پوش ما خانم مرضیه کمایی هستندکه سال گذشته به مسابقات آسیایی چین اعزام شد.
رئیس هیات جودو استان اظهار داشت : در حال حاضر  در شهرستان‌های میناب ، رودان ، بستک ، جاسک،  قشم ، بندرلنگه ، ایسین  و روستای حاج خادمی فعالیت جودو ما بسیار خوب است . وی گفت:  تعامل هیات جودو استان  با مسئولین فدراسیون باعث رشد جودو استان شده است و میراسماعیلی ریاست فدراسیون جودو نظر مثبت و خیلی خوبی نسبت به جودوهرمزگان دارد.
مصطفی کشاورز رئیس هیات جودو استان اظهار داشت: مهمترین کار هیات جودو در سال ۹۹  افتتاح سالن استعداد یابی و قهرمانی در شهرک دریا طبقه دوم خانه جودو اَکّارون است و با افتتاح و تجهیز این مرکز  با کمک اداره کل ورزش استان  50 درصد مشکلات زیر ساختی جودو در بندرعباس مرتفع می شود.
وی گفت: از دیگر  برنامه های مورد نظر ما  ساخت خوابگاه در شهرک دریاست و علاوه بر زیرساخت ها  آموزش جودو آقایان در باشگاه انصار و بانوان در باشگاه اَکّارون به صورت تخصصی پیگیری و اجرا می شود .‌
کشاورز رئیس هیات جودو استان گفت:  اداره کل ورزش و جوانان موتور محرکه ورزش استان و  خصوصا هیات ها است و انتظار داریم اداره کل  ساخت خانه تخصصی جودو بندرعباس را در اولویت برنامه های خود قرار دهد زیرا  بدون زیرساخت و تجهیزات مناسب نتایج مد نظر حاصل نمی شود و هنرجویان بعد از مدتی به دلیل عدم امکانات از این رشته دل زده خواهند شد و آن را رها  می کنند.  وی در پایان از رؤسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان های که در آن جودو فعالیت ندارد خواست تا به این رشته ورزشی هم اهمیت دهند تا هرچه سریعتر شاهد گسترش این رشته ورزشی در سراسر استان باشیم.‌

بدون زیرساخت نتایج دلخواه به دست نمی آید

بدون زیرساخت نتایج دلخواه به دست نمی آید

بدون زیرساخت نتایج دلخواه به دست نمی آید

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها