۱۲۱مبتلای جدید به کرونا/مجموع مبتلایان کرونا در هرمزگان به ۲۰۵۹ نفر رسید



به گزارش صبح ساحل، دکتر حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان، امشب - سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت - در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی خلیج‌فارس، تازه‌ترین آمار و اطلاعات بیماری کووید۱۹ در استان را به شرح زیر اعلام کرد:

از زمان شیوع کرونا تاکنون «۲۹۸۳ نفر به‌عنوان بیمار حاد تنفسی» در مراکز درمانی استان بستری شدند. از این تعداد «۲۲۶۲ نفر پس از طی دوره‌ی درمان و بهبودی ترخیص» شده‌اند و در حال حاضر «۱۳۵ بیمار (۸۳ نفر ایزوله/ ۲۱ نفر در آی‌سی‌یو/ ۳۱ نفر در بخش‌های عادی) بستری» هستند. تا امروز ۱۲ هزار و ۸۳۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کل استان انجام شده که از این تعداد «۱۰,۴۲۵ مورد منفی» بوده است.
طی یک روز اخیر «۱۲۱ مورد جدید ابتلا» (بندرعباس ۷۹/میناب ۱۷/ بندرخمیر ۱۵/ قشم ۶/پارسیان ۲/ رودان ۱/ بشاگرد ۱) شناسایی شد و جمع کل مبتلاشدگان به بیماری کووید۱۹ در استان هرمزگان به «۲۰۵۹ نفر» رسید.از بین افراد مبتلاشده تاکنون «۴۸۶نفر پس از بهبودی از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌‌اند».هم‌اکنون «۱۴۸۰نفر از بیماران تحت مراقبت خانگی» هستند، «۲۳ نفر در مراکز تکمیل درمان (نقاهت‌گاه‌ها)» حضور دارند و «۳۹ بیمار هم در بیمارستان‌های استان بستری» هستند.شمار فوت‌شدگان براثر کرونا در استان هم بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۳۱ نفر است.

مبتلاشدگان به کرونا در شهرستان‌های هرمزگان:
بندرعباس ۱۵۳۰ نفر (۷۹ مبتلای جدید)
میناب ۱۷۹ نفر (۱۷ مبتلای جدید)
قشم ۹۱ نفر (۶ مبتلای جدید)
کیش ۵۴ نفر
رودان ۵۱ نفر (۱ مبتلای جدید)
حاجی‌آباد ۵۰ نفر
بندرلنگه ۳۵ نفر
بندرخمیر ۲۷ نفر (۱۵ مبتلای جدید)
پارسیان ۱۷ نفر (۲ مبتلای جدید)
بستک ۱۲ نفر
جاسک ۷ نفر
سیریک ۳ نفر
بشاگرد ۳ نفر (۱ مبتلای جدید)

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها