پیشکسوت هندبال استان در گفت و گو با صبح ساحل:

امیدوارم هندبال هرمزگان به جایگاه واقعی‌اش برسد



ورزش کردن را با فوتبال شروع کرد ولی با هندبال به جمع پیشکسوتان این رشته ورزشی  پیوسته است. برادرش هم رشته با خودش است اما دو پسرش به سمت و سوی هندبال نرفته اند ویکی بسکتبالیست و دیگری هم فوتبالیست شده است. گزینه اولش در ورزش رعایت  اصول اخلاقی بوده و  سعی  کرده است در ورزش  دل کسی را نشکند.از دل محله ای به ورزش هندبال پرداخت که اگر این محله نباشد شاید نام هندبال در استان کم رنگ شود.گفت و گوی اختصاصی صبح‌ساحل را با این پیشکسوت هندبال که حدود 10 ماه است با بیماری می جنگد را  با هم می خوانیم و آرزوی سلامتی از خداوندمنان برای ایشان داریم.
 لطفا خودتان را به صورت کامل معرفی کنید.
مجید آرام باش هستم ، متولد ۱۳۵۳، کارمند بانک ملت
 از کی به ورزش روی آوردید وبا چه رشته ورزشی ؟
از سن ۴یا ۵سالگی با فوتبال در کوچه های  محله خاکی نایبند شمالی ، اما بعدها رو به ورزش هندبال آوردم واین رشته را ادامه دادم.
 از هندبال استان بگویید؟
در هندبال استان استعداد یابی وسرمایه گذاری برای سنین پایه فراموش شده است. البته حضور فرامرز عیانی به عنوان دبیر  هیات امیدواری را در این هیات زیاد کرده است.ایشان فردی دلسوز و پشتکار قوی دارند و امیدوارم هرچه زودتر هندبال استان دوباره به جایگاه واقعی خودش دست یابد.
 زیر نظر کدام مربیان هندبال بازی می کردید ؟
محمدمینوئی ، حشمت برهون ، قاسم علی طبیب‌زاده، جعفر مینایی، حسن شعبانی ، مجید شاهی ،مسعود خضری ، غلامعلی حلمی نژاد و مرحوم غلامعلی طبیب زاده که استاد تعصب، اخلاق و صمیمیت بودند‌.
 خانواده هم اهل ورزش هستند؟
بله ، برادرم مهدی آرام باش بهترین دروازبان استان بودند که برای انتخابی تیم ملی نوجوانان کشور دعوت شدند.‌  فرزند ارشدم یاسین  بسکتبال و مبین دیگر فرزندم درفوتبال فعالیت می کند .
 برای موفقیت در ورزش چه کارهای انجام دادید؟
درتمامی تیم های زمان خودم بازی کرده ام که بدون دوره های فشرده و بدن سازی امکان پذیر نبود. البته گزینه اولم اصول اخلاقی بوده و سعی کردم در ورزش دل کسی را نشکنم.
  از هیات هندبال چه انتظاراتی دارید ؟
باشگاه و محله نایبند شمالی در کل کشور به عنوان مهد هندبال شناخته شده است . هیات هندبال تلاش کند تا در این محله یک سالن اختصاصی هندبال احداث شود.
 با مسوولان ورزش استان چه حرفی دارید ؟
مسوولان ورزش باید برای هندبال گام های بیشتری بردارند. این رشته ورزشی استعدادهای زیادی دارد که با کمی حمایت می توانند افتخارات زیادی برای هرمزگان به ارمغان بیاورند.
 تعدادی از هندبالیست های قدیمی که با آن ها هم بازی بودید معرفی می کنید؟
کیان شاهی ، بهزاد رئیسی، عبدالرضا رفیعی بندری ، فرامرز عیانی ،محمد رضا شاهی ،محمد علی زمردی، مهرداد نظری ، محسن شاهی ، مهدی آرام باش ، موسی ساحلی زادگان و علی ابراهیم پور  که در گذشته جز  بهترین ها بودند.
 در تیم های منتخب استان هم بازی کرده اید ؟
افتخار و سعادت داشتم که در همه رده های سنی منتخب نوجوانان ، جوانان ،امید وبزرگسالان استان، مربیگری و بازی کنم .
 چند خواهر و برادر هستید ؟
سه برادر و سه خواهر هستیم.
 چه افتخاراتی کسب نموده اید؟
در دهه ۷۰ به عنوان بهترین بازیکن استان انتخاب شدم  و به تیم ملی جوانان دعوت شدم . به انتخابی تیم ملی دانش آموزی کشور دعوت شدم و عنوان جوان‌ترین مربی آموزشگاه های کشور را به خود اختصاص داده ام.
 الگوی شما در ورزش چه کسی است؟
جهان پهلوان تختی و مسعود خضری
 از هندبال مدارس بگویید ، آیا عضو تیم های منتخب مدارس هم بوده اید ؟
به همراه مدرسه راهنمایی و هنرستان شهید رجایی سال ها قهرمان آموزشگاه های استان شدیم به همین خاطر از همه بزرگانی که موجب پیشرفت ورزشی و مخصوصا اخلاقی این حقیر بوده اند تشکر می کنم .
 فکر می کنید چکار باید کرد تا هندبال در مدارس پویاتر شود؟
مربیان و دلسوزان باسواد ورزشی در استان وجود دارند که باکمک آن ها می توانیم در مدارس استعداد های زیادی را شکوفا کنیم .
 بهترین مربی هندبال استان از نگاه شما؟
قاسم علی طبیب زاده و فرامرز عیانی
 صمیمی ترین دوست ورزشی خود را نام ببرید؟
احمد تقی زاده، حسن میرزایی،  حمید خدامی ، موسی ساحلی زادگان و سید مبین که در دوستی بی نظیر هستند .
 قشنگ ترین خاطره ورزشی شما؟
از نوجوانی در کنار بزرگان استان بازی کردن بسیار خاطره انگیز است اما دعوت شدنم  به تیم ملی جوانان و  راهیابی تیم نایبند به لیگ کشوربسیار برایم  لذت بخش بودند.
 بدترین و تلخ ترین خاطره ورزشی شما؟
درورزش پربرخورد و فیزیکی مثل هندبال گرفتن کارت قرمز امری طبیعی بود ولی چون در طول تمام بازی ها و دوران ورزشی ام تنها یک بار کارت قرمز گرفتم  برایم خیلی ناراحت کننده بود.
 به عنوان یک پیشکسوت چه حرفی با جوانان دارید؟
جوانان اخلاق واصالت خودرا تحت هیچ شرایطی زیر پا نگذارند . یک کاغذ هرچقدر تمیز و سفید باشد کسی آن را قاب نمی کند ولی وقتی چیز با ارزشی رویش نوشته شود یقینا از آن به بهترین نوع مراقبت خواهد شد، پس سعی کنید بهترین باشید.
 بهترین هندبالیست ایران و جهان از نگاه شما چه کسانی هستند؟
درایران بی شک برادران استکی و در جهان هم  میکل هانسن از دانمارک
 بهترین راه برای پیشرفت را در چه می دانید ؟
تمرین ، تلاش ،پشتکار و استفاده از تجربه بزرگان بهترین راه پیشرفت ورزشکاران است.
 زیباترین جای هرمزگان از نظر شما کجاست؟
کوه گنو آبشار تزرج ، رودخانه سیخوران و هماگ
 اوقات فراغت خود را چگونه سپری می کنید؟
با پیاده روی ، کوهپیمایی ، شنا ، فوتبال با همکاران  در زمین ورزشی بانک ملت.
 الگوی هندبالی شما چه کسانی بودند؟
تالانت و جکسون ریچاردسون فرانسوی الگو من در ورزش هندبال بودند.
 بهترین هندبالیست های هرمزگان از نگاه شما چه کسانی هستند؟
عباس راهی پور ، علیرضاسجاد پور ، مجید شاهی ، علی ابراهیم پور، محمدسالاری ، عبدالرسول محمدزاده، شغویی ، جعفر مینایی ، فرامرز عیانی ، محمد علی زمردی ، وحدت براد ، ناصر رئیسی ، قدرت رئیسی ، فرزادیوسفی، مازیارشاهی و برادرم مهدی آرام‌باش که همیشه باعث روحیه دادن  ،قدرت و اعتماد به نفس من بود.
 به یاد دارید بهترین بازی را در چه مسابقاتی انجام دادید؟
در تمام بازی ها سعی می کردم لذت ببرم و بهترین بازی را برایم تیم خودم انجام بدهم،  اما در مسابقات قهرمانی جوانان کشور بهترین بازی های خود را به نمایش گذاشتم.
 چرا حضور پیشکسوتان در ورزش کمرنگ شده است؟
پیشکسوت تنها نیاز به احترام ندارد.از اسم آن ها مشخص است که سرد و گرم چشیده ورزش هستند و ما باید با تمام وجود  در صحنه های مختلف ورزشی از پیشکسوتان و تجربیات آن ها بهره ببریم.
 برای بازگشت باشگاه های قدیمی شهرستان بندرعباس به صحنه هندبال چه پیشنهادی دارید؟
تاکنون هیچ کاری برای بازگشت باشگاه های قدیمی به هندبال صورت نگرفته است. محلات هندبال خیز در سطح شهر بندرعباس کم نبودند اما وقتی به دلیل مشکلات کنار رفتند چه کسی رفت و دوباره دست آن‌ها را گرفت که برگردند. باشگاه های قدیمی نیاز به حمایت و امکانات دارند. اگر باشگاه های مثل نایبند ، خواجه عطاء و شهرک دوباره حمایت شوند چرخ هندبال شهرستان واستان به چرخش در خواهد آمد.اگر همین باشگاه نایبند را از هندبال شهرستان بگیرید دیگر تیمی نمی ماند.
 وحرف آخر...
هیچ وقت خودم را بهترین ندانسته ام و همیشه در خدمت هندبال و باشگاه خودم بودم.  هرجا نیاز باشد دوباره آستین بالا می زنم و گوشه ای از کار هندبال را به دست خواهم گرفت. هندبال این استان می تواند جز بهترین ها در ایران باشد. هندبال بانوان هرمزگان استعدادهای بسیار خوب دارد اما برای موفقیت نیاز به حمایت بیشتری دارند. نمی خواهم دل کسی را بشکنم ولی باید این موضوع را بگویم که هندبال نیاز به حمایت همه جانبه دارد تا دوباره شاهد حضور رونق این ورزش در سطح استان به خصوص در شهرستان بندرعباس باشیم  پیشکسوتان را به راحتی فراموش نکنیم و از تجربیات آن ها بهره ببریم .یقینا پیشکسوتان هندبال برای پویایی این رشته ورزشی تجربیات زیادی دارند و می توانند چراغ راه ورزش هندبال  استان باشند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها