اضافه شدن ۳۰ رشته در مقاطع مختلف به دانشگاه‌های آزاد سیستان وبلوچستان



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: دانشگاه آزاد با ۳۰۰ عضو هیئت علمی و ۳۵۰ رشته در مقاطع مختلف گسترده‌ترین طیف تحصیلی استان را دارد و قرار است امسال ۳۰ رشته در مقاطع مختلف به دانشگاه‌های استان اضافه شود.

به گزارش صبح ساحل،سلطانعلی میردر نشست خبری با اصحاب رسانه استان سیستان و بلوچستان که به مناسب سالروز سی و هشتمین تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، افزود: در حال حاضر ۴۵ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۴ رشته در مقطع دکتری در دانشگاه‌های آزاد سطح استان فعال است و تلاش داریم مقطع ارشد و دکتری را گسترش دهیم.وی بیان کرد: دانشگاه آزاد با ۴۱ مرکز آموزش عالی و ۳۰ هزار دانشجو بزرگترین مرکز آموزشی استان سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود که پراکندگی خوبی در همه مناطق استان دارد.

میر اظهار کرد: در حال حاضر آموزش عالی در سطح استان اشباع شده و تنها واحدی که راه‌اندازی آن در استان در دستور کار است، واحد دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان هامون محسوب می‌شود که از مهرماه به جمع پردیس‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان افزوده خواهد شد.رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه از موضوع شیوع کرونا به عنوان یک فرصت استفاده کردیم، گفت: در ماه‌های اخیر مقدمات و زیرساخت‌های لازم جهت آموزش مجازی به خوبی در دانشگاه آزاد استان فراهم شده به نحوی که تاکنون ۳۴ هزار ساعت آموزش مجازی در قالب ۲۴ هزار کلاس آنلاین برای دانشجویان استان برگزار شده است.

وی ادامه داد: فراهم شدن زمینه آموزش مجازی موجب شده  برای بحران‌های احتمالی آینده مثل طوفان و ریزگرد در منطقه سیستان آمادگی خوبی داشته باشیم تا در صورت نیاز کلاس‌ها به سرعت در بستر مجازی برگزار شود.میر به فعالیت‌های برجسته دانشگاه آزاد استان در حوزه پژوهش اشاره کرد و گفت: اولین مقاله ISI در مورد بیماری کرونا در استان سیستان و بلوچستان توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان به چاپ رسید. همچنین راه‌اندازی خط تولید ماسک و خط تولید اتانول یا همان الکل طبی در دانشگاه آزاد زاهدان در دستور کار قرار دارد که به زودی محقق می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان افزود: عملکرد ما در سال گذشته در زمینه پژوهشی و برگزاری همایش مطلوب بوده به نحوی که رتبه برتر برگزاری همایش‌های علمی را در سال گذشته کسب کردیم و این موضوع از سوی پایگاه علمی سیویلیکا اعلام شد. همچنین سال گذشته ۵۸ مقاله ISI توسط دانشجویان واحدهای مختلف دانشگاه آزاد استان به چاپ رسید.وی به فعالیت این دانشگاه در حوزه بین‌المللی اشاره کرد و اظهار داشت: سال گذشته ۴۰ دانشجوی افغانستانی داشتیم که این تعداد مهرماه سال جاری به ۴۰۰ دانشجو افزایش پیدا می‌کند و تلاش داریم تا با تبدیل پردیس‌های سطح استان به سطح بین‌المللی جذب دانشجویان بیشتری از کشورهای افغانستان و پاکستان به عنوان همسایگان استان داشته باشیم.

میر به فعالیت‌های دانشگاه آزاد در مقاطع پیش از دانشگاه اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی ۱۰ مدرسه در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان قرار دارد. تلاش داریم مدارس تحت پوشش را به سمت آموزش‌های مهارتی سوق دهیم.رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: در آینده نزدیک جذب دانشجو را آغاز خواهیم کرد و ارزیابی بر این است که تعداد دانشجویان ما به زودی به ۳۵ هزار دانشجو برسد. با توجه به وسعت استان به مرکز پیشنهاد شده واحدهای دانشگاه آزاد استان سیستان و بلوچستان را در راستای افزایش بهره‌وری به سه بخش شمالی، مرکزی و جنوبی تقسیم کنند تا زیر نظر سه رئیس با سه ردیف بودجه مجزا اداره شود.

منبع:ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها