رئیس هیات کشتی هرمزگان خبرداد:

به دنبال گسترش ورزش اول کشور در هرمزگان هستیم



نزدیک به یک سال است که ریاست هیات کشتی استان هرمزگان را  مهدی نوبانی برعهده دارد.‌ وی دارای مدرک مهندسی معماری و فوق لیسانس مدیریت است که ۲۵  سال  سابقه حضور در میادین ورزشی استانی و کشوری را دارد.‌

به گزارش صبح ساحل، نوبانی سابقه مدیریت در دو هیات تیراندازی و اسکواش را در کارنامه دارد و مقطعی هم سرپرست هیات بیماران خاص و پیوند اعضا بوده است. وی در زمان سرپرستی هیات تیراندازی اقدامات فراوانی از جمله خریداری سلاح های پیشرفته ورزشی و دعوت و حضور مربیان نامی که در مقاطع مختلف مربی تیم ملی تیراندازی،  برگزاری دوره های پیشرفته مربیگری و داوری و برگزاری مسابقات انجام داد.


نوبانی در هیات اسکواش هم دوره های پیشرفته مربیگری و داوری و مسابقات مختلفی برگزار کرد که باعث ارتقا سطح کیفی این رشته در سطح استان شد.رئیس هیات کشتی استان در گفت وگوی اختصاصی با صبح ساحل گفت : کشتی غیر از ورزش قهرمانی خود یک ورزش پهلوانی می باشد  که علاوه بر قدرت فیزیکی می بایست روح احترام به بزرگترها را نیز داشته باشید و  اخلاق مداری و انسانیت را باید در این رشته ورزشی سرلوحه کار ورزشکاران آن باشد.


وی بیان داشت : از زمانی که ریاست هیات کشتی را به دست گرفته‌ام این دغدغه در من به وجود آمد که پیشکسوتان این رشته ورزشی را فراموش نکنیم به همین خاطر طی مراسمی از بزرگان کشتی استان تقدیر به عمل آمد.مهدی نوبانی رئیس هیات کشتی استان گفت :  باید از تجربیات پیشکسوتان همچون گشتاسبی،  قره گوزلو، گرجی،  گلگیرسوار ، مرشدی،  مفضل جهرمی وقهری  برای پیشبرد اهداف کشتی استان بیشتر استفاده کنیم.


وی بیان داشت: هدف گذاری هیات کشتی رده پایه است زیرا اعتقاد دارم هرچه بیشتر روی رده‌های سنی سرمایه گذاری کنیم نتیجه آن را خیلی زود خواهیم دید. رئیس هیات کشتی استان گفت:  حضور نونهالان و نوجوانان در لیگ های  استان می تواند کمک بزرگی در مسابقات کشوری برای ما باشد و هرچه این نوجوانان و جوانان بیشتر کشتی بگیرند  آمادگی آن ها در مسابقات کشوری بیشتر خواهد شد.وی اظهار داشت: دعوت از اميرحسين مرادی به اردوی تیم ملی كشتی نونهالان كشور مایه مباهات و خشنودی خانواده بزرگ كشتی استان هرمزگان و شهرستان بندرعباس شد و بی شک تلاش های اميرحسين مرادی در این راه باعث پیشرفت روزافزون و تشویق سایر جوانان مستعد استان هرمزگان خواهد بود. وی گفت: مسابقات ليگ کشتی استان  پس از بيست‌سال راه اندازی شد و راه اندازی این لیگ کمک بزرگی به ما می کند تا کشتی استان جان تازه‌ای بگیرد.


رئیس هیات کشتی استان هرمزگان گفت: برای این که کشتی در سراسر استان رشد کند بنده شخصا به شهرستان ها رفته ام و این کار را ادامه خواهم داد تا تمامی شهرستان ها مخصوصا شهرستان های که استعداد کشتی دارند صاحب یک هیات کشتی و کشتی گیران خوبی شوند و کشتی تنها در مرکز استان خلاصه نخواهد شد.
وی بیان داشت: هرکدام از روساهای ادارات شهرستان‌ها برای راه اندازی هیات کشتی کمک بخواهند هیات استان با تمام وجود در خدمت آن‌هاست و یقینا تا جای که بتوانیم امکانات را به آن‌ها خواهیم داد.


مهدی نوبانی رئیس هیات کشتی استان گفت : اداره‌کل ورزش و جوانان استان همکاری نزدیکی با هیات دارد واین همکاری آن ها باعث شده است تا ما انگیزه کارهای بیشتری داشته باشیم. وی افزود: مدير كل ورزش و جوانان به خوبی در جريان مشكلات هيات كشتی قرار دارند و با علم مديريتی خود بسياری از مشكلات ورزش كشتی را حل كرده اند و از ايشان در خواست داريم، همين طور كه تا الان پای كار بوده اند از اين به بعد هم از ورزش كشتی حمايت كنند تا بتوانيم ورزش اول كشور را به جايگاه اصلی خودش در استان هرمزگان برسانيم.

رئيس هيات كشتی استان گفت: مربیان هرمزگانی برای این که بتوانند شاگردان خوبی را پرورش دهند باید دانش و مدرک مربیگری خود را بروز کنند. وی افزود: با توجه به استقبال خانواده ها از کشتی با برگزاری كلاس‌های متعدد به دنبال به روزرسانی مربیان هرمزگانی با حضور اساتيد كشوری و مربيان تيم ملی هستیم. رئيس هيات كشتی هرمزگان گفت: ۵۵۰ کشتی‌گیر در رده‌های سنی مختلف زیر نظر هیات کشتی هرمزگان فعالیت می کنند که  با برگزاری طرح استعدادیابی به دنبال افزایش  کشتی گیران هستیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها