فوتسالیست موفق هرمزگانی:

درسقوط آذرخش همه مقصر بودیم



ورزش aکردن را از سن ۱۴ سالگی در محله ششصد دستگاه بندرعباس شروع کرد اما به صورت حرفه‌ای آغاز ورزش کردنش با تیم نایبند بندرعباس زیر نظر عبدالرضا پور سبزعلی بود.خانواده نقش مهمی در ورزشکار شدن داشت و انگیزه های خانواده بود  که هیچ وقت به فکر رها کردن ورزش نشد.
پنج سال است که زندگی متاهلی را تجربه می کند ونقش همسرش رادر موفقیت هایش زیاد می داند.
گفت و گوی اختصاصی صبح ساحل را با این فوتسالیست خوب هرمزگانی با هم می خوانیم.
 لطفا خودتان را به صورت کامل معرفی کنید.
محمد بنی اسدی متولد نهم بهمن ماه ۱۳۶۸ در شهر بندرعباس در خانواده ای ۱۱نفره به دنیا آمدم و فرزند آخر خانواده ام ، پدرم کارمند اداره برق و مادرم کارمند آموزش و پرورش بودند که هردو بازنشسته شده اند.
پنج سال پیش با همسرم آشنا شدم و سه سال است که ازدواج کرده ام.
 از کی به ورزش روی آوردید وبا چه رشته ورزشی ؟
من تا ۱۴سالگی در محله ششصد دستگاه بودم وبه  طور جدی باشگاه خاصی بازی نکردم .البته در چند مقطع کوتاه باتیم انتظام که زیر نظر  بلارک بودبازی کردم اما شروع جدی من با تیم فوتبال نایبند و زیر نظر عبدالرضا  پورسبزعلی بود.
 فوتسال بازی کردن را با چه تیمی شروع کردید؟
همان طور که همه می دانند اکثر فوتسالیست ها ، تجربه فوتبال بازی کردن را دارند و برای من هم این گونه بود ودر جام محلات بازی کرده ام اما به صورت باشگاهی من فوتسال را با تیم جوانان آذرخش شروع کردم.‌
 مربیان خود را از ابتدا برایمان نام ببرید؟
امیدوارم کسی را از قلم نندازم ولی  بلارک(انتظام) مرحوم کوهگن (برق)، عبدالرضا  پورسبزعلی (مخابرات، نایبند، خواجه عطاء)،  امیدی(اروند)  عبدالله  دل زنده نژاد(تربیت) شمس، کردی، حیدریان (پرسپولیس تهران) ،  بی غم ،مرتضایی(فرش آرامشهد) عباس روزپیکر (آذرخش بندرعباس) مربیانی بوده اند که برای من زحمت کشیده اند.
 نقش خانواده در ورزش کردنت به چه میزانی بوده است؟
خانواده ام نقش مهمی در ورزشکار شدن من داشتند و وقتی علاقه من را به ورزش دیدند همیشه در کنار من بودند وبه من انگیزه دادند .
 خانواده هم اهل ورزش هستند؟
خانواده بیشتر از این که به صورت حرفه‌ای ورزش کنند پیگیر مسائل ورزشی هستند اما در کل ورزش  جایگاه خوبی در خانواده ما دارد.
 اوضاع فوتسال را در هرمزگان چگونه ارزیابی
می کنید ؟
اوضاع فوتسال استان  با حضور پنج ساله آذرخش در لیگ برتر خوب بود اما نکته منفی این است که از تیم  آذرخش حمایت نشد و اگر حمایت می شد شاید در استان اکنون این تیم پشتوانه کافی را داشت. چرا نباید در کنار آذر خش یک تیم در لیگ یک یا دو داشته باشیم  .اکنون تیم آیندگان در لیگ دو می خواهد شرکت کند که بسیار خوب است‌. در  استان هرمزگان فوتسالیست های خیلی خوبی داریم اما به دلیل این که تیم زیادی در کشور نداریم دیده نشده‌اند ولی امیدوارم که از این پس با وجود تیم های بیشتر در کشور بازیکنان ما به حق خودشان برسند.
 طرفدار کدام تیم فوتسال خارجی هستید؟
به خاطر این که بازی های زیادی از تلویزیون  پخش نمی شود تیم های زیادی را نمی شناسم اما کلیپ‌های زیادی از تیم بارسلونا دیده ام وفکر کنم این تیم جز بهترین ها باشد.
 برای موفقیت های بیشتر چه برنامه ای دارید؟
برای موفقیت باید تلاش کرد .  من هر سال تمام سعی خودم را می کنم که بهتر از سال قبل کار کنم و برای تیمی که قرارداد می بندم مفید باشم و مهم‌تر از همه این است که خودم  از عملکردم راضی باشم.
 کمی از تیم آذرخش بگویید ، چند سال در این تیم توپ زدید؟
اولین حضور فوتسالی من به طور حرفه ای با آذرخش بود. از سال۸۶ تا۸۹ در لیگ برتر امیدهای کشور همراه تیم آذرخش بودم و همین طور از سال ۹۳تا ۹۸ در مجموع ۱۰سالی دراین تیم توپ زدم.
ما مثل یک خانواده در کنار هم بودیم و تلاش زیادی برای فوتسال استان انجام دادیم. امیدوارم مشکلات  این تیم به پایان برسد و این تیم خوب دوباره به  سطح اول کشور برگردد و دل هوادران دوباره شاد شود.
 عامل اصلی سقوط آذرخش به لیگ یک در چه می دانید؟
من قبلا هم گفته ام وقتی یک تیم سقوط می کند یک جورهای همه مقصر هستند حتی خود من ، دقیقا زمانی که در یک بازی  شکست می خورید و  نمی‌توانید که یک یا دونفر را عامل شکست دانست و باخت مال هم است.  ولی مهم‌ترین عامل سقوط تیم آذرخش  مشکلات مالی و قول های بود که داده شد اما هیچ وقت این قول ها به صورت کامل عملی نشد.
 از مسوولان ورزش استان چه انتظاری دارید ؟
توقع دارم توجه خاصی به ورزش استان به ویژه فوتسال داشته باشند و این که اگر حرفی می‌زنند و قولی می دهند روی حرف و قول خود باشند.
 اسم تعدادی از هم بازی های خود را بگوئید ؟
با بازیکنان زیادی هم تیمی بوده ام از بازیکنای بومی مثل محمد خرم،بهزاد میری زاده،عارف محمدی،محمد زاهدی،مجید احمدی،حبیب محمدزاده، امیر خون جهان،متین قادری،عارف شبانه گرد،بازیکن های غیر بومی هم امین نصرالله ، میلاد چراغی،میلاد قنبرزاده،پوریا گلشنی،اسحاق سورغالی و ناصر حاجی می توانم نام ببرم.
 در تیم های منتخب استان هم بازی کرده‌اید؟
بله در تیم منتخب استان بوده ام و  یک بازی با تیم ملی انجام دادیم که بازی هم مساوی شد. واقعا این بازی برایم خاطره انگیز و به یادمانی بود.
 اوج فوتسال شما با کدام تیم بوده است؟
فکر کنم بهترین سال های بازیم سال ۹۰همراه تیم پرسپولیس تهران  و سال اول حضورم در آذرخش باشد.
 چه افتخاراتی کسب نموده اید؟
متاسفانه طی  ۸ سال حضورم در لیگ برتر به مقام خاصی نرسیدم و بهترین عنوان برایم هفتمی با تیم آذرخش  است. امیدوارم بتوانم در ادامه عنوان های بهتری را کسب کنم.
 الگوی شما در ورزش چه کسی بود ؟
تا پانزده سالگی الگوی خاصی نداشتم  آن هم به خاطر این که زیاد به آینده فکر نمی کردم اما در ادامه  از کاظم محمدی ملی پوش سابق تیم ملی الگو برداری می‌کردم  چون واقعا بازیکن عالی و کم نظیری  بود.
 شرایط فوتسال شهر بندرعباس چگونه است؟
فوتسال بندرعباس سطح خیلی بالاتری از شهرهای دیگر استان دارد اما به نظر من باز با این همه پتانسیل فوتسالی که بندرعباس داره نگاه  ویژه ای به فوتسال آن نشده است . متاسفانه بازیکنان ما حرفه ای فکر نمی کنند در صورتی که توانایی بالایی دارند.  مشکل دیگر فوتسالیست های شهر بندرعباس نبود یک اسپانسر خوب است و چون فوتسالیست ها از لحاظ مالی تامین نمی شوند مجبور هستند برای کسب درآمد کار بکنند  و وقتی که یک فوتسالیست حرفه‌ای هم دغدغه کار داشته باشد هم بازی کردن یقینا عملکردش پایین می آید. فوتسال بندرعباس در رده‌های پایه پیشرفت خوبی داشته است و امیدوارم این پیشرفت تا رده بزرگسالان هم ادامه داشته باشد.
 بهترین مربی فوتسال استان را چه کسی معرفی می کنید؟
با احترام به همه مربیان و زحمت کشان فوتسال،عباس روزپیکر
 صمیمی ترین دوست فوتسالی خود را نام ببرید؟
من با همه دوستان فوتسالی صمیمی هستیم .
دوستان من در فوتسال به دو دسته تقسیم می شوند که من در تیم با محمد خرم و بهزاد میری زاده راحت ترم بودم و بیرون از تیم با احسان برتیا
 قشنگ ترین خاطره ورزشی شما؟
دو تا خاطره خوب و فراموش نشدنی دارم .  یکی انتخاب شدنم از سوی  حسین شمس برای تیم پرسپولیس و دومی هم صعود کردن آذرخش از لیگ یک به لیگ برتر
 بدترین و تلخ ترین خاطره ورزشی شما؟
بدترین خاطره هم سقوط تیم آذرخش ، مخصوصا بازی آخر با مقاومت البرز با وجوداین که چهار بار از تیم حریف جلو افتادیم متاسفانه بازی مساوی شد و تیم سقوط کرد و تلخ تر آن که با تفاضل گل بدتر نسبت به تیم اهورا به لیگ دسته یک سقوط کردیم.
چه توصیه های به جوانان دارید؟
جوانان اگر به ورزش روی آوردند باید برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنند و بین راه نباید دلسرد شوند.
جوانان برای پیشرفت همیشه با افراد دلسوز و با تجربه مشورت کنند تا انتخاب خوبی داشته باشند.‌
 بهترین مربی فوتسال ایران از نظر شما چه کسی است؟
در حال حاضر  حمید بی غم ، مربی تیم گیتی پسند اصفهان
 بهترین تیم فوتسالی ایران از نظر شما چه تیمی است؟
دو تیم  عالی در لیگ برتر داریم. این دو تیم  که از  لحاظ مدیریت ،کادر فنی،بازیکن،مالی و امکانات  خوب هستند  گیتی پسند اصفهان و مس سونگون می باشند.ولی اگر  بخواهم بهترین تیم  سال گذشته را  انتخاب کنم گیتی پسند اصفهان بهترین تیم بود.
 نظرتان راجع به هوادران هرمزگانی چیست؟
هوادران هرمزگانی واقعا عالی هستند. هوادران دلسوز و با تعصب داریم. هواداری داریم که در کنار بازیکنان زندگی می کنند و با خوشی بازیکنان خوش هستند وبا ناراحتی آن ها ناراحت می شوند. به عنوان کاپیتان تیم آذرخش از همراهی آن ها در این چند سال تشکر می کنم و از این که تیم به لیگ یک سقوط کرد از همه آن ها عذر خواهی می کنم.
 زیباترین جای هرمزگان از نگاه شما کجاست؟
همه جای استان هرمزگان زیبا است
 اوقات فراغت خود را چگونه سپری می کنید؟
به خاطر درگیری های  زیاد فوتسالی بیشتر سر تمرین و مسابقات هستم ولی اگر واقعا اوقات فراغتی باشد دوست دارم در خدمت خانواده و در کنار همسرم باشم. ولی با وجود راه اندازی مدرسه فوتسال فکر کنم کمتر اوقات فراغت داشته باشم وبا این مدرسه فوتسال می خواهم خودم را به نوع دیگری در ورزش محک بزنم.
 بهترین های فوتسال هرمزگان را نام ببرید ؟
همان طور که گفتم ما بازیکنان خوب زیاد داریم  و امیدوارم همه فوتسالیست های هرمزگان به قله موفقیت دست یابند.
 و حرف آخر...
اول از همسرم تشکر می کنم بابت این که واقعا در کنارم سختی ها را تحمل می کند.
از خانواده مخصوصا پدر و مادر عزیزم بابت دعاهای خیرشون، همین طور از  پدر و مادر همسرم که به من انگیزه می دهند تشکر می کنم و امیدوارم که فوتسالیست های هرمزگانی به آن چه حقشان است برسند.‌ از روزنامه صبح ساحل هم که در این چند سال در کنار تیم آذرخش بود تشکر دارم و امیدوارم که رسانه ها به ورزش و ورزشکاران بیشتر توجه کنند.
درپایان آرزو دارم که آذرخش هرچه زودتر به لیگ برتر برگردد تا دوباره شاهد هیجان فوتسالی در سالن فجر بندرعباس باشیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها