مراکز نیکوکاری هرمزگان بیش از 3.5 میلیارد به نیازمندان این استان کمک کردند



معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان هرمزگان گفت: مردم نیکوکار هرمزگان از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون مبلغ سه میلیارد و 740 میلیون تومان در قالب کمک‌های نقدی و غیر نقدی از طریق مراکز نیکوکاری به نیازمندان استان مساعدت کرده‌اند.

به گزارش صبح ساحل، سیاوش عامری صبح امروز در بندرعباس اظهار داشت: مردم نیکوکار هرمزگان از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون مبلغ سه میلیارد و 740 میلیون تومان در قالب کمک‌های نقدی و غیر نقدی از طریق مراکز نیکوکاری به نیازمندان استان مساعدت کرده‌اند که از این میزان مشارکت انجام‌شده، مبلغ 790 میلیون تومان کمک نقدی و معادل دو میلیارد و 950 میلیون تومان آن نیز به‌صورت غیر نقدی (کالا) بوده است.

وی افزود: بخش عمده‌ای از این کمک‌ها در قالب طرح "اطعام مهدوی" به اطعام نیازمندان اختصاص‌یافته و بر همین اساس در حال حاضر 40 آشپزخانه با مدیریت مراکز نیکوکاری در سطح استان هرمزگان در زمینه پخت و توزیع غذای گرم در حال فعالیت هستند و تاکنون حدود یک میلیارد و 310 میلیون تومان اعتبار به‌منظور پخت غذای گرم برای نیازمندان هزینه شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان هرمزگان ادامه داد: همچنین در راستای تأمین بخشی از مایحتاج خانواده‌های نیازمند، تعداد سه هزار و 445 بسته مواد غذایی نیز شامل کالاهای اساسی ازجمله برنج، روغن، حبوبات، سویا، رب گوجه‌فرنگی، گوشت و ماکارونی به ارزش 689 میلیون تومان توسط مراکز نیکوکاری مستقر در محله‌ها و مساجد تهیه و بین نیازمندان توزیع‌شده است.

عامری گفت: بخشی از کمک‌های مراکز نیکوکاری نیز برای تهیه لوازم ضروری زندگی، کمک به خانواده‌های ایتام و محسنین و تأمین پوشاک و البسه نیازمندان هزینه شده است.

وی در خصوص جمع‌آوری زکات فطریه امسال نیز گفت: با توجه به شرایط موجود و محدودیت‌های ناشی از شیوع «ویروس کووید-۱۹»، دبیرخانه شورای زکات استان شرایط جمع‌آوری الکترونیکی زکات فطریه را به‌صورت الکترونیکی و از طریق شماره‌گیری کد دستوری #۵۰۷۶۸۸۷۷* و یا واریز نقدی زکوات و کفارات به کارت‌های مخصوص در نظر گرفته‌شده شامل: کارت فطریه عام به شماره‌: ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۵۷۴۸۰، فطریه سادات به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۵۷۵۶، کفارات غیر عمد به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۴۰۲۲ و کفارات عمد به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۸۲۲۹۸ فراهم نموده است.

منبع:فارس

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها