۱۹شناور صیادی متخلف در هرمزگان توقیف شد



فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان گفت: ۱۹فروند شناور متخلف صید صنعتی و سنتی درسالجاری توقیف و در این رابطه ۴۲نفر دستگیر شدند.

به گزارش صبح ساحل، سرهنگ حسن آزادی روز شنبه در نشست شورای حفاظت آبزیان هرمزگان افزود: متهمان دستگیر شده به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی و بهداشتی، نبود پلاک ثبتی بر روی شناور و نیز صید غیرمجاز به کمیسیون رسیدگی تخلف‌های صیادی اداره‌کل شیلات استان معرفی شدند.

وی بیان داشت: همچنین به منظور اهمیت حفاظت از آبزیان برای نسل‌های آینده و بکارگیری روش‌های صید و صیادی اصولی، در سال گذشته ۱۹۹ فروند شناور صیادی متخلف توقیف شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان اظهار داشت: در راستای حفاظت از منابع آبزیان، باتوجه به گستردگی طول نوار ساحلی آب‌های خلیج‌فارس با مشکلاتی شامل، کمبود نیروی انسانی، نبود اختصاص ردیف اعتباری مناسب به یگان، تامین نشدن سوخت شناورها، نداشتن شناور نیمه سنگین که قابلیت ماندگاری و دریاروی به مدت ۳ تا ۴ روز در دریا را داشته باشد مواجه هستیم.

سرهنگ آزادی خاطر نشان کرد: همکاری و حمایت یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات تاثیر بسزایی در کاهش تخلف‌ها دارد و پشتیبانی جامعه صیادی نیز عامل مهمی در ارتقاء فعالیت‌های این یگان برای برخورد با متخلفان صیادی هرمزگان است.

وی یادآور شد: تلفن ۳۳۳۱۴۳۴ ستاد یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات هرمزگان آماده دریافت هر گونه اطلاعاتی در راستای صید و صیادی و مقابله با متخلفان غیرمجاز به صورت شبانه روزی است.

استان هرمزگان با ۲۲ بندر صیادی و صید سالانه افزون بر ۲۷۰ هزار تن انواع آبزی، ۳۰ درصد بنادر صیادی و ۳۶ درصد صید انواع آبزیان کشور را به خود اختصاص داده است که این آمارها نشان از جایگاه و اهمیت فعالیت‌های شیلاتی این استان در کشور دارد.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها