ورودی آب رودخانه هیرمند به تالاب هامون رضایت بخش است



مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان وضعیت ورودی آب از مسیر رودخانه هیرمند و فراه رود به تالاب هامون را هرچند همراه با نوسان می باشد اما رضایت بخش است.

به گزارش صبح ساحل، وحید پورمردان از پروژه های لایروبی انهار منتهی به تالاب هامون شامل نهر ادیمی، رونگ های هامونک و نه طایفه که در سال گذشته لایروبی شده و نقش حیاتی در احیاء بخش هایی از پناهگاه حیات وحش هامون داشته اند بازدید کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ضمن تشکر از فعالیت شبانه روزی همکاران حفاظت محیط زیست استان و تیم های کارشناسی که با دقت نظر در این چند ماهه اخیر جهت انتقال سیلاب به کانون های گرد و غبار و احیاء پوشش گیاهی منطقه کوشیده اند، گفت: تلاش ما مدیریت منابع آبی موجود بر اساس یک مدیریت یکپارچه و منسجم که منافع کل منطقه سیستان را در بر گرفته باشد است .

پورمردان ادامه داد: مقرر شد تا بازگشایی از دایک مرزی و انهار داخلی، حفر و لایروبی برخی دیگر از مسیرهای اصلی سیلاب ها برای تسهیل در آبگیری هامون ها به سرعت انجام شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان همچنین از پروژه طرح نهال کاری هامون جهت مقابله با پدیده گرد و غبار و اسکله صیادی تخت عدالت واقع در هامون پوزک بازدید کردند.

منبع: ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها