پایان سیاست‌های بحرانی کرونا در کشور/موزه ها و اماکن تاریخی از فردا بازگشایی می‌شود



رئیس‌جمهوری اعلام کرد: صحن‌ها و اماکن متبرکه پس از عید فطر بازگشایی می‌شود و همه کارمندان ۱۰ خرداد سرکار برمی‌گردند.

به گزارش صبح ساحل، رییس‌جمهوری با بیان اینکه صحن‌ها و اماکن متبرکه پس از عید فطر بازگشایی می‌شود، گفت: همه کارمندان با رعایت مسائل بهداشتی (شنبه) دهم خردادماه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ به سرکار خود حاضر می‌شوند.

حجت‌الاسلام حسن روحانی امروز - شنبه ۳ خرداد - در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت:از ۱۰ خردادماه همه کارمندان اداری به محل خدمت خود حاضر می‌شوند و آن درصدی که قبلا به دلیل مشکلاتی که در بعضی از جاها به خاطر خدمات بود گفته بودیم کمتر بیایند بنابراین این محدودیت برداشته می‌شود. در ابلاغی که می‌شود نکات ریز این مساله به کارمندان گوشزد می‌شود. همچنین تا اطلاع بعدی ساعت کار ادارات ۷:۳۰  تا ۱۴:۳۰  خواهد بود.

بعد از عیدفطر اماکن متبرکه گشایش می‌یابد

با هماهنگی که با وزارت بهداشت شد از فردای عید فطر با همین دستورالعمل‌ها صحن‌ها گشایش می‌یابد. امیدواریم که مردم از این اماکن متبرک حداکثر استفاده را ببرند.

موزه ها و اماکن تاریخی از فردا بازگشایی می‌شود

موزه‌ها و اماکن تاریخی از فردا می‌تواند با همه پروتکل های بهداشتی گشایش یابد. البته فعالیت آژانس‌ها برای مسافرت هم قرار شد جلسه‌ای وزارت کشور با مسولان وزارت بهداشت و درمان و گردشگری برگزار کند که آنها هم در چارچوب دستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت خودشان را آغاز کنند.

نسبت به بازگشایی کل مساجد کشور و همچنین پایان محدودیت برای فعالیت پاساژها این هفته بررسی‌ها انجام می‌شود و برای جلسه بعد یعنی هفته آینده روز شنبه تصمیم گیری می‌کنیم.ممکن است موارد دیگری همه تا هفته آینده به عنوان موارد جدیدی که فعالیت‌ها می‌تواند شروع شود اضافه شود و مردم در فشار کمتری باشند و سلامت و معیشت مردم حفظ شود. سلامت و معیشت هردو مدنظر ما است و همزمان و در کنار هم باید پیش برود.

روحانی با تاکید بر این که در مرحله مهار کرونا نیاز دارم آموزش‌ها را بالا ببریم و دقت را افزایش دهیم، گفت: نظارت‌ها را باید تشدید کنیم و اعلام شد که ۱۸۵ هزار نیروی اموزش دیده و آماده داریم و تعداد بیشتر دیگری هم برای نظرات در حال آماده‌سازی هستند و باید بر تمام فعالیت‌های اقتصادی و در همین چهارچوب مراعات‌ها و نظارت‌ها باشد.

وی تصریح کرد: کادردرمان کشور هم باید با همان آمادگی روزهای اول شیوع باشند که اگر احتمالا در جایی شاهد اوج بیماری شویم ناچاریم آنجا را مراقبت کنیم و به شرایط عادی برگردانیم، آنها آماده باشند.رییس جمهوری افزود: امیدوارم به تدریج و به سرعت همه کشور را به مرحله چهارم یعنی مهار بیماری برسانیم و در هفته‌های آینده شاهد این اتفاق باشیم اما حتی اگر در تمام کشور هم شرایط مهار بوجود آید باید مراقبت‌ها تا آن زمانی که شرایط مناسب فراهم شود، ادامه پیدا کند که آن روز هنوز مشخص نیست چه زمانی و در چه شرایط است.

ناامن‌سازی و هراس‌افکنی در جامعه را نمی‌پذیریم

روحانی تاکید کرد: عده‌ای در کشور دنبال هراس‌افکنی بیماری کرونا هستند که نباید بپذیریم. برخی می‌خواهند فضای روانی جامعه را ناامن کنند و به مردم القا کنند که وضعیت غیرقابل‌بازگشت است، شرایط سختی پیش آمده و نمی‌توانیم از آن عبور کنیم به واکسن نیاز داریم که اصلا بعید است امسال به دست ما برسد یا سال آینده به‌دستمان می‌رسد؛ البته همه این مسائل ممکن است و احتیاط و مراقبت کاملا لازم است اما هراس‌افکنی اصلا جا ندارد.  

۸۸ درصد کسانی که بر اثر کرونا فوت کردند بیماری زمینه‌ای داشتند

آماری که امروز در جلسه اعلام شد این که ۸۸ درصد افرادی که در این کشور به خاطر این ویروس فوت کردند آنهایی بودند که یک بیماری زمینه‌ای یا چند بیماری زمینه‌ای داشتند و حدود ۱۲ درصد آنهایی بودند که بیماری زمینه‌ای نداشتند و فوت کردند پس معلوم است که این بخش جامعه ما بیشتر در خطر هستند که باید مراقبت کنند.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها