پیش‌بینی تداوم وزش باد شدید در ۱۵ استان کشور



مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: امروز (۵ خرداد) در ۱۵ استان کشور وزش باد شدید موقت دور از انتظار نیست. به همین دلیل تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی اتخاذ شود.

 

به گزارش صبح ساحل، صادق ضیاییان گفت: امروز (۵ خرداد) در استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهیم داشت همچنین برای امروز در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، شمال اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، کردستان، شمال کرمانشاه، غرب لرستان، شمال و شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان  رگبار باران گاهی توام با رعد و برق و وزش باد شدید موقت و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: از این‌رو احتمال خسارت به سازه‌های موقت و سست بنیان و تاسیسات و داربست‌ها و برخورد صاعقه وجود دارد. از این‌رو تمهیدات احتمالی در نظر گرفته شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی همچنین درباره وزش باد شدید در استان‌های گیلان و مازندران طی روز قبل گفت: وزش باد شدید موقت در این استان‌ها پیش‌بینی شده بود. در هشدار زرد رنگ شماره ۲۷ سازمان هواشناسی پیش‌بینی شده بود که در کنار کاهش ۱۲ تا ۱۸ درجه‌ای دمای هوا در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان وزش باد شدید نیز خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه اداره هواشناسی استان‌های نیز هشدارهایی با سطوح نارنجی و حتی قرمز در مورد وزش باد شدید صادر کرده بودند، تصریح کرد: در علم هواشناسی مقدار عددی بسیاری از پدیده‌ها از جمله باد قابل پیش‌بینی دقیق نیست اما می‌توان به صورت تقریبی سرعت وزش باد را تخمین زد.

ضیاییان  در پایان گفت:همچنین اگر پدیده‌ای محلی و از وسعت کمی برخوردار باشد خطای بیشتری در تخمین خواهد داشت.

روز گذشته تندبادی با سرعت ۹۰ کیلومتر در شهرهای استان گیلان و مازندارن خساراتی را به دنبال داشت.

منبع:ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها