بیشترین میزان ابتلا به کرونا در یک روز/ 205 مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا در هرمزگان شناسایی شد



به گزارش صبح ساحل، دکتر حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان، امشب - دوشنبه ۵ خردادماه- در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی خلیج‌فارس، تازه‌ترین آمار و اطلاعات بیماری کووید۱۹ در استان را به شرح زیر اعلام کرد:

از زمان شیوع کرونا تاکنون «۳۲۲۵نفر به‌عنوان بیمار حاد تنفسی» در مراکز درمانی استان بستری شدند که از این تعداد «۲۸۶۲ نفر پس از طی دوره‌ی درمان و بهبودی ترخیص» شده‌اند و در حال حاضر «۱۵۷ بیمار (۱۰۹ نفر ایزوله/ ۲۸ نفر در آی‌سی‌یو/ ۲۰نفر در بخش‌های عادی) بستری» هستند.

تا امروز ۱۵,۵۹۷ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شده که از این تعداد ۱۲,۵۵۴مورد منفی بوده است.

طی یک روز اخیر ۲۰۵ بیمار جدید (بندرعباس ۱۲۳/ بندرخمیر ۲۵/ قشم ۲۱/ رودان ۲۱/ میناب ۹/ بندرلنگه ۵/ حاجی‌آباد ۱) شناسایی شد و جمع کل مبتلاشدگان بیماری کووید۱۹ در هرمزگان به «۲۷۴۳نفر» رسید.
از بین افراد مبتلاشده تاکنون «۵۵۴ نفر بهبودی کامل یافته‌اند» و «۵۶ بیمار نیز هم‌اکنون در بیمارستان‌های استان بستری» هستند.
همچنین «۲۰۷۷نفر از بیماران مبتلا به کرونا تحت مراقبت خانگی» قرار دارند و «۱۸ نفر هم در مراکز تکمیل درمان (نقاهت‌گاه‌ها)» حضور دارند.

طی یک روز اخیر دو نفر از بیماران مبتلا به کرونا (مرد ۶۳ساله از بندرخمیر سابقه هپاتیت سی / زن ۲۴ساله بدون بیماری زمینه‌ای) جان خود را از دست دادند و شمار فوت‌شدگان به ۳۸نفر رسید.

 مبتلاشدگان به کرونا در شهرستان‌های هرمزگان:
بندرعباس ۱۹۸۹ (۱۲۳ مبتلای جدید)
میناب ۲۴۵ (۹ مبتلای جدید)
قشم ۱۳۱ (۲۱ مبتلای جدید)
رودان ۱۰۲ (۲۱ مبتلای جدید)
حاجی‌آباد ۶۹ (۱ مبتلای جدید)
بندرخمیر ۶۶ (۲۵ مبتلای جدید)
کیش ۵۴
بندرلنگه ۴۱ (۵ مبتلای جدید)
پارسیان ۱۸
بستک ۱۵
جاسک ۷
سیریک ۳
بشاگرد ۳

منتشر شده: 2
اسی ۷۲۰
۷ خرداد ۱۳۹۹
مردم بندر عباس تورا قران رعایت کنید
Abdol
۷ خرداد ۱۳۹۹
استانی که افراد بومی و دلسوز در راس کار نباشند بهتراز این نمیشه حداقل ورودی به استان رو کاهش دهند تا بیماری کنترل بشه . کجا گوش شنوا.خدا خودش رحم ماها کنه وگرنه......
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها