ربات پرستار ضدکرونایی اختراع شد



ربات‌های پرستار برای مبارزه با ویروس کرونا در بیمارستان اختراع شد.

 

به گزارش صبح ساحل، کشور رواندا با تایید ۳۱۴ مورد مبتلا به کروناویروس، با کمک ۵ ربات به جنگ این ویروس می رود.

این پنج ربات با نامهای: اکازوبا، اکیرزا، مویز، گابو و اروموری هفته گذشته به وزرای بهداشت و فناوری و اطلاعات این کشور معرفی شدند. طبق گفته وزارت ارتباطات و فناوری رواندا، از این ربات ها برای غربالگری دمای افراد، نظارت بر وضعیت بیمار و بررسی سوابق پزشکی و ذخیره اطلاعات آنان استفاده می شود.

ایمن نگه داشتن کارکنان بخش درمان

این ربات ها بخشی از وظایف مربوط به مدیریت بیماران کروناویروس را برعهده دارند. آنها می توانند در هر دقیقه علایم ۱۵۰ بیمار مانند درجه حرارت بالا و سرفه خشک را بررسی کنند.

به گفته دکتر دانیل نگامیجه وزیر بهداشت رواندا، آنها همچنین توانایی ضبط داده های صوتی و تصویری از بیماران را دارند و می توانند علایم غیر معمول بیماران را از طریق پرستاران مطلع شوند.

وی افزود: این ربات ها با اندازه گیری درجه حرارت بدن انسان‌ها، آنها را در مراکز درمانی غربالگری می کنند و قابلیت تشخیص افرادیکه بدون ماسک در حال رفت و آمد هستند را دارند و با صدای بلند به آنها هشدار می دهند.

بیش از ۹۰ هزار پرستار و کارمند بخش درمانی در سراسر جهان مبتلا به ویروس کرونا شدند. دولت رواندا برای کاهش تعداد این افراد از کارکنان بخش درمان خود می خواهد که ارتباط جسمانی محدودی با بیماران تحت مراقبت داشته باشند.

او ادامه داد که این ربات ها توانایی تحویل دارو، موادغذایی و سایر اقلام ضروری به بیماران تحت معالجه کرونا ویروس را دارند.

وزیر بهداشت رواندا با اشاره به اینکه آنها برای برقراری ارتباط مناسب برنامه ریزی شده اند گفت: در این صورت کارکنان بخش درمانی می توانند از خطرات این ویروس در امان باشند.

ربات پرستار ضدکرونایی اختراع شد

ربات‌هایی که با کرونا می جنگند

رواندا اولین کشوری نیست که در مدیریت شیوه کروناویروس دست به اختراع ربات‌ها زده است. در زمان قرنطینه در تونس، ربات‌های پلیس برای گشت زنی در مناطق پایتخت این کشور اعزام شدند تا اطمینان حاصل شود که ساکنان این شهر در منزل هستند.

در ماه ژانویه در آمریکا نیز پزشکان از رباتی برای معالجه اولین شخص مبتلا به کروناویروس استفاده کردند. این روبات ها در بیمارستانی در سیاتل، برای بررسی شرایط حیاتی این فرد و برای به حداقل رساندن تماس او با پرستاران به کار گرفته شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها