نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

مناسبت های فرهنگی براساس شرایط کرونا ساماندهی شود



به گزارش صبح ساحل، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده روز سه شنبه در دیدار با اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار داشت: شرایط زندگی در دنیای امروز با توجه به شیوع ویروس کرونا، تغییر یافته و باید بتوانیم خودمان را با شرایط موجود وفق دهیم .

وی ادامه داد: همه ما باید سبک زندگی جدید را بر مبنای شرایط موجود انتخاب کنیم و همگام با سیاست گذاری ها در بخش بهداشت و درمان پیش برویم.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: همه باید به منظور کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در کنار مجموعه بهداشت و درمان باشند و در زمینه پیشگیری با استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی گام برداریم.

عبادی زاده ابراز کرد: کاهش آمار مرگ و میر در استان هرمزگان حاصل تلاش های شبانه روزی دانشگاه علوم پزشکی و زحمات خستگی ناپذیر پزشکان، پرستاران و کادر بهداشت و درمان استان است و هیچ ارتباطی با گرمای هوا ندارد چرا که استان خوزستان که از شدت گرمای بیشتری برخوردار است هم اکنون در شرایط خوبی قرار ندارد.

مهمترین راه کنترل کرونا رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی است

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در این نشست با ارایه گزارشی در خصوص آخرین وضعیت استان از نظر ابتلا به کرونا، گفت: امیدواریم با همکاری دستگاههای اجرایی، مردم و مسئولان شاهد روند رو به کاهش بیماری در تیرماه و فصل تابستان باشیم.

دکتر حسین فرشیدی بیان داشت: عمده شناسایی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در هرمزگان با بیماریابی خوب همکاران حوزه بهداشت و تیم آزمایشگاهی دانشگاه که بصورت شبانه روزی در حال خدمت هستند، محقق شده است.

وی با تاکید بر حساسیت هر چه بیشتر مردم نسبت به رعایت الزام ها و توصیه های بهداشتی، گفت: مهمترین راه کنترل و پیشگیری از این بیماری رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: آمار موارد مثبت کرونا در استان بسیار بیشتر از آماری است که به صورت روزانه توسط این نهاد از طریق رسانه ها به آگاهی مردم رسانده می شود.

دکتر فرشیدی با اشاره به شیب تند بیماری در خرداد ماه و عبور از این شیب و رسیدن به یک تعادل تا پایان این ماه، تاکید کرد: رعایت فاصله حداقل بین یک تا دو متر و استفاده از ماسک کمک زیادی به کاهش انتقال این بیماری در سطح جامعه خواهد کرد.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: تشخیص زود هنگام بیماری و استراحت کافی در ابتدای بیماری کمک زیادی به بهبود بیماران خواهد کرد و مردم باید به نکات توجه کنند.

۸۵درصد از مبتلایان به کووید ۱۹ بدون علامت هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز گفت:۹۰ درصد موارد مبتلا کمتر از ۴۰ سال دارند و ۸۵ درصد مبتلایان بدون علامت هستند.

دکتر محمود حسین پور تصریح کرد: با توجه شیوع بیماری کرونا وافزایش موارد مثبت در استان از مردم می خواهیم برای قطع زنجیره انتشار ویروس کرونا با ما همکاری داشته و پروتکلهای بهداشتی را با دقت انجام دهند.

وی تاکید کرد: رعایت نکات بهداشتی به ویژه شستشوی مکرر دست ها و پرهیز از حضور در محیط های شلوغ، از اهمیت ویژه ای در قطع شیوع زنجیره انتقال کرونا دارد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۱۳۹ هزار و ۵۱۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هفت هزار و ۵۰۸ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ششم خردادماه ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هزار و ۷۸۷ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۳۵۲ مورد بستری و هزار و ۴۳۵ مورد از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱۳۹ هزار و ۵۱۱ نفر رسید.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۷ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به هفت هزار و ۵۰۸ نفر رسید.

جهانپور افزود: خوشبختانه تاکنون ۱۰۹ هزار و ۴۳۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. همچنین ۲۵۶۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی اظهار کرد: تاکنون ۸۳۷ هزار و ۹۰ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

جهانپور گفت: توصیه‌های ایمنی و بهداشتی به قوت خود باقی است. امیدواریم با رعایت فاصله گذاری و پرهیز از تردد غیر ضروری و استفاده از ماسک در مکان‌های شلوغ، مسیر مقابله با کووید ۱۹ را با همکاری مردم ادامه بدهیم. روند با ثباتی در اکثر استان‌ها گزارش شده و کاهش موارد تدریجی ابتلا در خوزستان گزارش شده است.

کرونا یا همان کووید ۱۹ مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد.

این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

سازمان جهانی بهداشت می گوید حدود ۸۰ درصد از افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند علائم خفیفی دارند در حالیکه حدود ۶ درصد آنها دچار علائم جدی نظیر التهابی که در سراسر ریه گسترش می یابد، می شوند.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها