اختصاص بودجه به شهرداری قشم در صورت رفع مشکلات مسکن مهر/ تامین آب مردم باید در اولویت قرار گیرد



به گزارش صبح ساحل، فرماندار قشم روز چهارشنبه در جلسه شورای مسکن شهرستان گفت: جمعیت قابل توجهی در شهرک‌های موسوم به مسکن مهر ساکن هستند که بیشتر آنان را اقشار متوسط و کم درآمد جامعه تشکیل می دهند.

علیرضا نصری افزود: آب، برق و فاضلاب مسکن‌های مهر در شرایط مناسبی قرار گرفته و مساله آسفالت محله‌های آن باید تا قبل از هفته دولت تکمیل شود.

وی ادامه داد: همچنین ارسال جانمایی کاربری‌های مختلف به دستگاه‌های مسوول با سرعت انجام و پیگیری شود.

فرماندار قشم تصریح کرد: اجرای زیر ساخت‌های آموزشی، رفاهی و خدماتی با توجه به جمعیت شهرک‌ها باید با سرعت انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به اختلاف نظرهای موجود در موضوع بازآفرینی شهری و اصلاح بافت فرسوده، گفت: اختلاف دیدگاه و سلیقه نباید مانع رفع مشکلات مردم شود.

نصری تاکید کرد: تامین نشدن برخی زیر ساخت‌ها در این محله‌ها منجر به بروز فجایع انسانی می‌شود و در صورت ادامه بی توجهی ورود مدعی العموم برای خاتمه مشکلات ضروری است.

وی به مشکلات تامین آب روستایی اشاره و خاطرنشان کرد: تنها منبع تامین آب شهرستان قشم بر خلاف سایر شهرستان ها آبشیرینکن است.

فرماندار قشم با اشاره به احداث 2 آبشیرینکن سه هزار متر مکعبی افزود: تا زمان بهره برداری از آن با اولویت قرار دادن تامین آب مردم و مدیریت مصرف باید در جهت کاهش مشکلات خانواده‌های روستایی حرکت کنیم.

وی با تاکید بر افزایش سرعت اصلاح شبکه‌های آب رسانی افزود: تامین آب مردم باید در اولویت قرار گیرد و این امر مهم تر ازآبرسانی به شرکت‌ها و سایر متقاضیان بخش خصوصی است.

نصری گفت: اداره آب و فاضلاب شهرستان باید آسیب شناسی جامعی درباره نحوه توزیع آب و مسیر دسترسی مردم انجام دهد و با کمک خانواده‌ها، مدیریت مصرف و جلوگیری از هدررفت آب را دنبال کند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها