نگرانی از موج جدید ابتلا در امارات/ رشد کم سابقه کرونا با بازگشایی‌ها


نویسنده: سامیه طهورنیان

امارات متحده عربی در روز گذشته 883 مورد مبتلای جدید را ثبت کرد که از آغاز کرونا این اوج گیری، کم بی سابقه بوده است.

به گزارش صبح ساحل، وزارت بهداشت این کشور تا کنون 31.969 مورد ابتلای کرونا را به ثبت رسانده است که منجر به مرگ 255 نفر شده است. از این بین بیش از 16 هزار نیز بهبود یافته‌اند.

امارات متحده عربی از اواخر آوریل مصادف با اردیبهشت و با شروع شدن آغاز ماه رمضان تصمیم به بازگشایی برخی از اماکن عمومی را گرفت اما پس از گذشت دو هفته و در 8 می، رشد تقریباً 400 درصدی را تجربه کرد. با پایان ماه رمضان اما همچنان کرونا در این کشور رو به افزایش گذاشته است و روند صعودی دارد. این امر از سویی موجب نگرانی مقامات این کشور شده است.

اما از سویی دیگر شهر بزرگی چون دبی محدودیت‌ها را کاهش می‌دهد و اجازه می‌دهد سالن‌های ورزشی و سینماها از پایان این هفته بازگشایی شوند. حتی محدودیت‌های شبانه از 8 عصر تا 11 کم می‌شود و هرروز صبح ساعت 6 صبح برداشته می‌شود.

سینماها و سالن‌های بدن‌سازی نیز از این هفته آغاز به کار می‌کنند. خدمات پزشکی غیرضروری مانند دندانپزشکی نیز از روز چهارشنبه مجاز به کار خواهند بود .

 

این اعلامیه در جلسه کمیته عالی مدیریت بحران و بحران دبی به ریاست شیخ حمدان بن محمد، ولیعهد دبی انجام شد. به نظر می‌رسد که مشکلات مالی و چالش‌های اقتصادی که امارات با آن روبه‌رو شده است باعث شده که مقامت علی‌رغم اینکه کرونا در اوج است اما دستور به آغاز بکار تمامی ادارات و پروازها و مراکز تجاری را بدهند.  این کشور 8 میلیونی که عمدتا شهروندانش تبعه دیگر کشورها هستند و کسب و کارهای بسیار مرتبطی با گردشگری دارد در دوران کرونا بسیار آسیب دیده است.

 همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد در سراسر دنیا ظرفیت تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی رو به اتمام رسیده است و دولت‌ها چاره‌ای جز بازگشایی مجدد کسب‌وکارها ندارند.

 

 

 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها