استاندار هرمزگان:

125 معدن فعال در هرمزگان/با آغاز عملیات معدن در بشاگرد ظرفیت اشتغال بالا می رود



استاندار هرمزگان با بیان اینکه این استان از قابلیت‌های بسیار خوبی در حوزه معادن برخوردار است، گفت: در حال حاضر ۱۲۵ معدن فعال در استان هرمزگان وجود دارد.

به گزارش صبح ساحل، فریدون همتی در نشست شورای معادن استان هرمزگان، عنوان کرد: سال گذشته ۲۵ معدن غیرفعال و راکد در استان هرمزگان با مجموع سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای ۲۷۰ نفر فعال شدند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز چهار معدن غیرفعال دیگر در هرمزگان فعال شده است و فعال سازی ۵۴ معدن راکد دیگر در استان به طور جدی در حال پیگیری می باشد.

استاندار هرمزگان افزود: تاکنون در نتیجه مطالعات پهنه های اکتشافی ۱۱۰ میلیون تن ذخیره قطعی مواد معدنی در استان هرمزگان شناسایی و احصا شده است.

همتی بخش معدن را یکی از محورهای مهم در راستای جهش تولید در هرمزگان برشمرد و تصریح کرد: با تمرکز و توجه بسیار خوبی که در حوزه معادن استان صورت گرفته، سال گذشته میزان اکتشاف پهنه های معدنی در استان ۴۰۰ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش یافت.

وی گفت: مطالعات سطح های گسترده‌تر برای اکتشاف پهنه های معدنی از جمله در مناطق کوشا احمدی شهرستان حاجی آباد و همچنین شهرستان بشاگرد انجام شده است که نتایج این مطالعات اکتشافی تا پایان خردادماه سال جاری مشخص می‌شود و بر اساس نوع و ظرفیت مواد معدنی در هرکدام از این پهنه ها، سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه این استان از قابلیت‌های بسیار خوبی در حوزه معادن برخوردار است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۲۵ معدن فعال در استان هرمزگان وجود دارد و علاوه بر آن یک واحد معدن گچ جدید در استان نیز آماده افتتاح است و همچنین با حل مسائل یک معدن بزرگ در بشاگرد به زودی عملیات اجرایی این معدن با ظرفیت ایجاد اشتغال برای هزار نفر آغاز می‌شود.

همتی بیان داشت: مجوزهای صادر شده برای معادن منطقه کوشا احمدی شهرستان حاجی آباد نیز به مدت شش ماه تمدید شد تا سرمایه‌گذاران دریافت کننده این مجوزها، معادن را فعال کنند و در صورت عدم فعال سازی معادن ناچار به سلب مجوز از آنان و جذب سرمایه گذاران جدید برای ایجاد اشتغال و تولید در این منطقه هستیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها