۴ فروند قایق صیادی غیرمجاز در بندرلنگه توقیف شد



به گزارش صبح ساحل، سرهنگ حسن آزادی روز جمعه در تشریح این خبر اظهار داشت: توقیف این قایق ها توسط عوامل پایگاه حفاظت منابع آبزیان شیلات بندرلنگه انجام شده و در همین راستا هشت نفر متهم نیز دستگیر شدند.

وی ادامه داد: شناورهای توقیفی به اسکله صیادی بندرلنگه انتقال داده شد تا با تشکیل پرونده قضایی برای برخورد و طی مراحل قانونی به آن رسیدگی شود.

سرهنگ آزادی خاطر نشان کرد: مبارزه با صید غیرمجاز برای حفظ منابع آبزی که به عنوان ثروت ملی محسوب می شود، از وظایف این یگان به شمار می رود.

وی بیان داشت: این استان دارای ۲۲ بندر صیادی، موج شکن و ۳۹ مرکز تخلیه صید است که با برخورداری از۴ هزار و ۵۰۰ فروند شناور صیادی و ۳۱ هزار صیاد فعالیت های گسترده ای برای حفاظت از منافع صیادان و ذخایر آبزیان دارد.

آزادی تاکید کرد: همکاری و حمایت یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات تاثیر بسزایی در کاهش تخلف‌ها دارد و پشتیبانی جامعه صیادی نیز عامل مهمی در ارتقاء فعالیت‌های این یگان برای برخورد با متخلفان صیادی هرمزگان است.

فرمانده یگان حفاظت منابع شیلات هرمزگان گفت : تلفن ۳۳۳۳۱۴۳۴ ستاد یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات هرمزگان برای دریافت هر گونه اخبار و اطلاعات در راستای صید و صیادی و مقابله با صید غیر مجاز به صورت شبانه روزی پاسخگوی مخاطبین این حوزه است.

پایگاه‌های حفاظت منابع آبزیان هرمزگان شامل، ۷ پایگاه در شهرهای بندرعباس، بندرلنگه، جاسک، بندرکلاهی، قشم، ابوموسی، پارسیان است.

شهرستان بندرلنگه در ۲۴۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

سال گذشته ۱۹۹ فروند شناور صیادی غیرمجاز در هرمزگان توقیف شد.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها