فرشیدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

از هر ۱۱۰ هرمزگانی یک نفر آلوده به کرونا و ۸۰ درصد بدون علامت/همه باید فرض کنند آلوده هستند



دکتر فرشیدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با حضور در برنامه "پزشک شما" با ارائه آمار و ارقام بیماری کووید‌-۱۹ توصیه ها و نکات دیگری در این خصوص ارایه کردند.

 

به گزارش صبح ساحل، بر اساس آخرین تحقیقات کارشناسان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و با توجه به روند صعودی شیوع ویروس کرونا در استان، از هر ۱۱۰ نفر هرمزگانی، یک نفر به ویروس کرونا آلوده استٰ که بیش از ۸۰ درصد آنها بدون علامت هستند.

 اکنون از هر پنج نمونه آزمایشگاهی، یک فرد مثبت کووید ۱۹ شناسایی می شود؛ ۲۰ درصد از کل تست هایی که انجام می شود، مثبت هستند و ۸۰ درصد دیگر مبتلایان از طریق بیماریابی فعال و پیگیری کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی شناسایی می شوند.
 همه باید فرض کنند که آلوده هستند و ضمن رعایت دستورالعمل ها و توصیه های بهداشتی، از حضور در مکانهای شلوغ پرهیز کنند؛ روزانه چندین مرحله دستهای خود را با آب و صابون شستشو دهند و حتما برای حضور در اماکن و سرویس های حمل و نقل عمومی از ماسک استفاده کنند.
تاکنون بیش از ۳ هزار مورد مبتلا به کووید-۱۹ در استان هرمزگان شناسایی شده است که ۲۵ درصد آنان زنان خانه دار هستند.
دوره نهفتگی بیماری دو هفته است که اگر در طول دو هفته انتقال صورت نگیرد، ویروس از بین می رود. باید زندگی با این بیماری را یاد بگیریم و سبک زندگی جدید با کرونا را تجربه کنیم.
در حال حاضر هیچ آزمایشگاه خصوصی که تست کووید ۱۹ را انجام دهد، در استان هرمزگان وجود ندارد؛ اکنون یک آزمایشگاه جامع جهت انجام این تست در بندرعباس فعال است و آزمایشگاه دوم بندرعباس بزودی راه اندازی خواهد شد. آزمایشگاه سوم استان نیز در کیش افتتاح می شود. تست کووید-۱۹ با نمونه گیری از انتهای حلق و بینی انجام می شود و کمتر از ۲۴ ساعت جواب آن از طریق پیامک به بیمار اطلاع داده می شود.
ویروس کرونا از طریق خون و فرآورده های خونی منتقل نمی شود و هم‌استانی های عزیز می توانند با مراجعه به پایگاههای سازمان انتقال خون نسبت به اهدای خون، اقدام کنند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها