عضو ستاد مدیریت بیماری کرونای استان هرمزگان:

همه در خطر هستیم/اگر آمار کرونا بالاتر برود، سیستم درمان استان از هم می‌پاشد



عضو ستاد مدیریت بیماری کرونای استان هرمزگان نسبت به شرایط حساس استان در شیوع بیماری کووید ۱۹ هشدار داد.

 

به گزارش صبح ساحل، احمد نفیسی گفت: وضعیت بیماری کرونا در استان هرمزگان به‌ویژه بندرعباس در حال طغیان است و آمار فوتی‌ها حتی در افراد بدون علائم و بدون بیماری زمینه‌ای رو به افزایش است مانند مرحوم شهید خدمت پرستار که در زمان خدمت در بیمارستان دچار مشکل می‌شود و هیچ علامتی نداشته فقط احساس خستگی در وی تشدید شد که تصور می‌شد به دلیل کار زیاد باشد.

وی با بیان اینکه آمار زنان خانه‌دار مبتلا به کرونا که ظاهراً تماس کمتری با محیط بیرون دارند، بالا است، اضافه کرد: باید بیشتر از گذشته مراقبت کنیم و در خانه بمانیم زیرا تقریباً همه‌جا کرونا وجود دارد و جز خانه محیط ایمنی نداریم.

نفیسی اضافه کرد: حتی‌المقدور خرید خانه برای یک هفته تهیه شود و از ماسک جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی استفاده کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در خانه سالمندان تجمع نکنید، اظهار کرد: بیماران دیابتی، قلبی و عروقی، افراد بسیار چاق و بیمارهایی که به زمینه‌ای معروف هستند درخطر بیشتر خواهند بود، خاطرنشان کرد: بیمارها از هر صنف از پزشک متخصص تا خانه‌دار تا نماینده مجلس و مدیر و پلیس و خانه‌دار و....هستند، پس من و شما استثناء نیستیم.

وی با تأکید بر اینکه از رفتن به سفر غیرضروری اجتناب شود، عنوان کرد: جوان و نوجوان و پیر و میان‌سال همه درخطرند؛ بندرعباس، میناب، رودان و قشم در استان بحرانی‌ترین شهرستان‌ها هستند.

نفیسی با اشاره به اینکه مهمانی خانوادگی، مراسم‌ عروسی و هر تجمعی خطرناک است، بیان کرد: همه در خطر هستیم اگر آمار بالاتر برود، سیستم درمان استان از هم می‌پاشد.

عضو ستاد مدیریت بیماری کرونای استان هرمزگان با بیان اینکه در همین زمان سیستم درمان استان پس از  ۳ماه خدمت مستمر و شبانه‌روزی خسته و فرسوده است، اظهار کرد: اگر این سیستم ازهم‌گسیخته شود، مرگ‌ومیر زیاد خواهد شد.

وی در پایان گفت: همه مانند یک شهروند متعهد و مسئول رفتار کنیم، همان‌طور که مسئولین مدیریت بیماری کرونا و کادر درمانی به خدمت‌رسانی مشغول هستند با هم باشیم، باهم هستیم و با هم کرونا را شکست خواهیم داد.

منبع:ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها