فاز نخست دومین پایانه صادراتی نفت خام کشور در جاسک به بهره برداری می رسد



فرماندار شهرستان جاسک گفت: فاز نخست دومین پایانه صادراتی نفت خام کشور در کوه مبارک جاسک اسفند ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش صبح ساحل، محمد رادمهر روز گذشته(نهم خردادماه) در جمع خبرنگاران، در تشریح این خبر، افزود: سرمایه لازم برای اجرای ساخت دومین پایانه صادارتی نفت خام کشور در کوه مبارک جاسک ۲ میلیارد دلار برآورد و از صندوق توسعه ملی تامین شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون اعتبار آن تخصیص یافته است؛ همچنین منابع به صورت ارزی بوده و از طریق ال سی پرداخت خواهد شد، تصریح کرد: مدت زمان مصوب طرح از زمان آغاز را ۵۴ ماه عنوان کرد و افزود: البته بنا به تصمیمات متخذه تمهیداتی پیش بینی شده که بخشی از این طرح درسال ۹۹ آماده بهره برداری شد.

رادمهر درباره بخش نهایی پروژه و تاسیسات دریایی آن خاطرنشان کرد: تاسیسات دریایی این پروژه شامل سه گوی شناور می‌شود که در دریا مستقر می‌شود و از طریق ۳ خط لوله زیر دریا هر کدام به طول ۶ تقریبی کیلومتر به تأسیسات ساحل وصل می‌شود.

فرماندار جاسک شهرستان جاسک با اشاره به اینکه این پروژه سبب اشتغال در منطقه خواهد بود که درپنج ماهه آتی نیاز به ۱۲ هزار نیروی کار خواهد بود، اضافه کرد: کشتی‌ها به گوی‌های شناور متصل شده و می‌توانند عملیات بارگیری نفت خام را به این روش انجام دهند.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها