شیوع ویروس کرونا باعث افزایش مصرف آب در هرمزگان شده است



به گزارش صبح ساحل، سعید صادقی با بیان اینکه مصرف آب در هرمزگان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است، افزود: برای گذر از وضعیت کنونی و جلوگیری از تنش آبی نیازمند همراهی مردم در زمینه صرفه جویی و مصرف بهینه آب هستیم تا برای مصارف ضروری دچار کمبود نشویم.

وی افزود: شیوع ویروس کرونا، شرایط امسال را نسبت به مدت مشابه سال قبل متفاوت کرده به طوری که توصیه به شستشوی مکرر دست‌ها، شستشوى خریدها و مایحتاج روزانه، گرما و خشکى هوا در خردادماه در افزایش مصرف آب تاثیر زیادی داشته است.

معاون بهره برداری و توسعه آب آبفا استان گفت: علاوه بر تاثیر ویروس کرونا، خوش بینی مردم نسبت به پر شدن سدها و افزایش ذخایر آب زیرزمینی نیز از دیگر عوامل افزایش مصرف آب است.

بهبود وضعیت آبِ محلات غرب بندرعباس در روزهای آتی

وی ادامه داد، این مجموعه برای تامین آب شرب مشترکین، زیرساخت‌های مشخصی دارد که بر اساس آن اقدام به انتقال و توزیع آب می‌کند. علاوه بر این، میزان آب دریافتی آبفا طبق ظرفیت سال‌های گذشته است که باید با مدیریت مصرف از ظرفیت موجود بهره لازم را ببریم.

صادقی همچنین از بهبود وضعیت آب محله‌های غرب بندرعباس در روزهای آینده خبر داد و گفت: با تدابیری که از سوی آبفا صورت می گیرد، وضعیت آب مشترکین این محله ها بهبود خواهد یافت.

وی همچنین آبیاری فضای سبز در ساعات غیر پیک مصرف را یکی از الزامات دانست و گفت: در این زمینه نیز باید مدیریت لازم صورت گیرد.

منبع: فارس

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها