آزمون پایان نیمسال تحصیلی دانشگاه هرمزگان غیر حضوری برگزار می‌شود



 معاون آموزشی دانشگاه هرمزگان گفت: آزمون‌های پایان نیمسال تحصیلی جاری این دانشگاه در همه مقاطع به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، محمدرضا سمتی روز شنبه گفت:‌ دانشگاه هرمزگان این تصمیم را در راستای حفظ سلامتی دانشجویان در دوران شیوع بیماری کرونا اخذ کرده است.وی ادامه داد: این تصمیم برای همه مقاطع تحصیلی گرفته شده و آزمونها هم از ۳۱ خرداد ماه آغاز می‌شود.

این مدرس و عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان خاطر نشان کرد: قسمتی برای این منظور در سامانه آموزش مجازی این دانشگاه طراحی و آزمایش شد که آزمون پایانی نیمسال تحصیلی جاری با استفاده از آن برگزار می‌شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه هرمزگان در ۲۹ اردیبهشت ماه از احتمال برگزار آزمون‌های پایان نیمسال تحصیلی این دانشگاه به صورت غیر حضوری سخن گفته و اعلام کرده بود: حضوری با غیر حضوری بودن آن بستگی به تصمیم ستاده ملی مدیریت و مبارزه با بیماری کرونا دارد ولی ترجیح دانشگاه بر آزمون‌های حضوری است.وی اشاره کرد: مشکلی برای برگزاری امتحان‌ها به صورت حضوری نداریم و می‌توانیم آن‌ها را با رعایت فاصله ۲ متری دانشجویان از همدیگر برگزار کنیم ولی مساله اصلی خوابگاه‌ها هستند، باید توجه داشت بسیاری از دانشجویان از شهرهای دیگر می‌آیند.

  به گفته سمتی، دانشجویان در مدت زمان برگزاری آزمون‌ها باید در خوابگاه‌ها در کنار یکدیگر اِسکان یابند که این می‌تواند مخاطره‌هایی به همراه خود داشته باشد، اما دانشگاه برای برگزاری آزمون‌های پایان نیمسال تحصیلی جاری  به هر ۲ روش حضوری و غیر حضوری آمادگی دارد. معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه هرمزگان در آن روز به ایرنا گفت: سیاست بر حذف نشدن نیمسال تحصیلی است و تلاش می‌شود در صورت امکان امتحان‌های پایانی به صورت حضوری برگزار شود ولی شرایط  و چشم انداز پیش رو، حکایت دیگری دارد.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها