بیکاری 2 میلیارد نفر در چند ماه آینده به علت کرونا



به علت بحران اقتصادی پاندمی کرونا، نزدیک به ۲ میلیارد نفر یا بیش از نیمی از جمعیت کارگر جهان، در سال ۲۰۲۰ با ریسک از دست دادن شغل خود یا تبدیل کار تمام وقت به پاره‌وقت روبرو هستند.

به گزارش صبح ساحل،مجله ریا نووستی این خبر را با اشاره به تحقیقات گروه مشاوران باستن (بی‌سی‌جی) منتشر کرده است.در گزارش این مجله آمده است: تخمین تغییرات رادیکالی (شدید) نیروی کار جهان به علت بحران اقتصادی به وجود آمده با شیوع کووید ۱۹ بسیار دشوار است، اما باید به تخمین‌های سازمان بین‌المللی کار اشاره کرد که اعلام کرده است کل درآمد از دست رفته کارگران در سال جاری بالغ بر ۳.۴ تریلیون دلار خواهد شد.این گزارش می‌نویسد: در ۲ تا ۳ ماه آینده از هر ۶ نفر روی کره زمین ۱ نفر شغل خود را از دست می‌دهد و نرخ بیکاری از ۱۷ درصد فراتر می‌رود.

طبق تحلیل‌های بی‌سی‌جی، تأثیر پاندمی کرونا بر بازار کار بسته به نوع صنایع بسیار متفاوت است و صنایعی که مستقیماً از محدودیت‌های قرنطینه‌ای آسیب دیدند، بیشتر از همه خسارت خواهند دید. بیش از ۸۰ درصد کل اخراج‌های در صنایع خرده‌فروشی غیرغذایی، توریسم، تولید، هتل و رستوران داری، رخ خواهد داد.این مطالعات همچنین تاکید کرد که احتمالاً بعد از پاندمی ۱۰ درصد از نیروی کار جهان به طور دائم به دورکاری خود ادامه خواهند داد که این رقم در بخش کارهای دفتری و ادارات به ۳۰ درصد خواهد رسید.

منبع:عصرایران

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها