استاندار هرمزگان: کریدور ساحلی جنوب کشور امسال در هرمزگان افتتاح شود



۸۰۰ کیلومتر از کریدور ساحلی جنوب کشور در هرمزگان قرار دارد که این کریدور باید تا پایان امسال در این استان به طور کامل به بهره‌برداری برسد.

به گزارش صبح ساحل، کریدور ساحلی جنوب کشور شامل هزار و ۶۴۶ کیلومتر در استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان است،این کریدور که به طول هزار و ۶۴۶ کیلومتر از مرز شلمچه آغاز می‌شود و تا گواتر در سیستان و بلوچستان ادامه دارد، افزون بر ۵۰ درصد آن در استان هرمزگان قرار دارد.

استاندار هرمزگان عصر یکشنبه در نشست با مدیران حوزه راه و شهرسازی هرمزگان در این رابطه به ضرورت برنامه‌ریزی برای سفر وزیر راه و شهرسازی به استان اشاره کرد و اظهارداشت: کریدور ساحلی جنوب نقش کلیدی در ارتقای ایمنی حمل و نقل دارد و باید برنامه‌ریزی در این راستا جدی‌تر باشد.

فریدون همتی افزود: در این سفر برای بازدید وزیر راه و شهرسازی از بازسازی روستاهای آسیب دیده از سیل در جاسک، افتتاح پل احداث شده بر روی رودخانه جگین در شهرستان بشاگرد و همچنین عملیات بازگشایی ۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در شهرستان بشاگرد برنامه‌ریزی شود.

وی یادآور شد: در حوزه راه روستایی، برنامه‌ریزی‌های مهمی به ویژه برای شهرستان بشاگرد در سال جاری صورت گرفته که از جمله آن آسفالت و احداث ۱۳۵ کیلومتر راه روستایی و بازگشایی ۱۸۰ کیلومتر راه روستایی دیگر در این شهرستان است و یکی از اقدامات ضروری برای شهرستان بشاگرد محسوب می‌شود.

وی بر برنامه ‌یزی، نظارت و پیگیری تکمیل طرح‌های حوزه راه‌ وشهرسازی در سال جاری تاکید کرد و اظهارداشت: در ۳۵۰ هکتار از اراضی شمال بندرعباس برای ساخت شهرک مسکونی ۱۰ هزار واحدی هدف‌گذاری شده که اقدامات آن باید با جدیت بیشتری صورت گیرد.

استاندار هرمزگان ابرازداشت: در محله اسلام آباد و گلکنی بندرعباس نیز هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در راستای ساماندهی و نوسازی بافت فرسوده این محله احداث می‌شود.

همتی هم‌چنین از برنامه‌ریزی برای ساخت شهرک مسکونی در محدوده بندر چارک تا بندر آفتاب در بندرلنگه خبر داد و بر لزوم پیگیری اجرای آن تاکید کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها