مربی تیم ملوان بندرعباس

حق خودم را از فوتبال خواهم گرفت



مثل دیگر بازیکنان فوتبال خود را از محلات و مدارس شروع کرد. الفبای فوتبال را از مسابقات مدارس راهنمایی و از دبیرستان زیر نظر استاد ابدالی آموخت. اوج فوتبالش به همراه  تیم اروند در لیگ برتر استان  و لیگ یک با تیم ملوان در سال ۹۲ به همراه بازیکنانی مثل فرشاد عبدالهی، فاروق درا، احد لشگری، سلیمان تابدار، حمیدمحمودی و سجاد عامری بوده است.
گفت و گوی اختصاصی صبح ساحل را با مربی موفق فوتبال هرمزگان با هم می خوانیم.

 
 لطفا خودتان را به صورت کامل معرفی کنید؟
فرج الله گلمحمدی، متولد دی ماه ۵۹ اهل لرستان شهرستان نورآباد، افسر نیروی دریایی منطقه یکم بندرعباس، از سال ۷۹ در   استان هرمزگان مشغول انجام وظیفه هستم.

 
 دوران ورزشی شما چگونه آغاز شد؟
فوتبال خودم را از محلات و مدارس شهرستان نور آباد لرستان  شروع کردم.


 الفبای فوتبال را در کدام تیم و با چه مربی آموختید؟
شروع فوتبال من از مسابقات مدارس راهنمایی و از دبیرستان زیر نظر استاد دوست داشتنی ابدالی بود.

 
 در فوتبال مدارس هم بازی کرده اید از فوتبال مدارس و افتخاراتی که در آن کسب کرده اید بگویید؟
در تمام رده های راهنمایی و دبیرستان عضو تیم فوتبال شهرستان نورآباد بودم  و در دوره سوم راهنمایی هم در تیم تیم منتخب استانم بازی کردم .

 
 در چه تیم هایی فوتبال بازی کرده اید ؟
با توجه به شرایط شغلی نه تنها بنده بلکه تعدادی از بازیکنان مطرح آن زمان از جمله نیما رهکویی،غلامرضا عامری،عاشور فرعونی و سلیمان تابدار محدودیت بازی کردن در تیم های غیر نظامی را داشتیم.

افتخار حضور ۱۵ سال در تیم ملوان در لیگ های یک و دو  ، همچنین لیگ برتر استان ، حضور در تیم اروند سورو در لیگ برتر ، حضور در تیم سرباز لیگ یک استان،  تیم پیروزی نورآباد در لیگ برتر استان لرستان و تیم هدف میناب در  لیگ شهرستان میناب

 
 اوج فوتبال شما با کدام تیم و در زمان چه بازیکنانی شکل گرفت؟
اوج فوتبال بنده در لیگ برتر استان  به همراه تیم اروند و در همان دوره در  لیگ یک با تیم ملوان در سال ۹۲ به همراه بازیکنانی مثل فرشاد عبدالهی، فاروق درا، احد لشگری، سلیمان تابدار، حمیدمحمودی و  سجاد عامری بود.

 
 در چه پستی فوتبال بازی می کردید؟
پست اصلی من دفاع وسط بود ولی توانایی بازی در کناره ها را هم داشتم.

 
 از کی به سمت و سوی مربیگری رفتید ؟
از سال ۹۴ کار مربیگری را شروع کردم .

 
 از کلاس های مربیگری که گذارنده اید بگویید؟
مدرک مربیگری  c و b ایران را زیر نظر دکتر سایبانی گرفته‌ام.

 
 درباره فوتبال پایه در هرمزگان بگویید؟
بنده خودم موسس مدرسه فوتبال ملوان بندرعباس هستم و تقریبا با تمام مدارس فوتبال در ارتباط هستم، با احترام به عزیزانی که در امر پایه زحمت می کشند باید بگوبم که خیلی از مدارس فوتبال ما کیفیت و امکانات یک مدرسه فوتبال استاندارد را ندارند، تعدادی از عزیزان در محلات و در زمین های کوچک مشغول انجام فعالیت هستند و  فقط ایجاد شغل و کسب درآمد برای خودشان کرده اند.

 
 چطور شد که مربی ملوان شدید؟
با توجه به نیاز و سابقه چندین ساله بنده در این تیم، بعد از دریافت مدرک مربیگری مسوولیت این تیم را بر عهده گرفتم.

 
 فکر می کنید چه تیمی قهرمان لیگ برتر هرمزگان بشود؟
اختلاف ۲ امتیازی تیم استقلال خونسرخ از یک طرف و میزبانی تیم منسجم هرنگ جوان از طرف دیگر معادله را خیلی سخت کرده است ، ولی بنده شانس قهرمانی را به هرنگ جوان می دهم. نکته زیبای این مسابقه حضور تعدادی از بازیکنان ملوان است که با بنده کار کردند و در دو تیم  بازی می کنند.

 
 از وضعیت تیم ملوان در لیگ برتر و مشکلات احتمالی آن برایمان بگویید؟
این سوالی بود که منتظر مطرح شدن آن بودم. همین طور که مطلع هستید ملوان یک تیم قدیمی و با سابقه در استان می باشد. بازیکنان جوان زیادی از ملوان به تیم های مطرح معرفی شدند اما متاسفانه بزرگترین مشکل این تیم پایان خدمت بازیکنان در بین مسابقات است.  از زمانی که پول حرف اول را در ورزش می زند متاسفانه تعصب و رفاقت خیلی کمرنگ شده است و در این مدت ۵ سالی که بنده مربی تیم ملوان بودم بازیکنان زیادی از مناطق دور جمع کردم و در اختیار استان گذاشتم. در لیگ برتر همین سال ۹۸ شما در هر تیم به خصوص استقلال خونسرخ حداقل ۳ تا ۴ بازیکن از ملوان حضور دارند که نیازی به نام بردن نیست . با توجه به زمان چند ماهه لیگ و جدا شدن بازیکنان سرباز به خاطر اتمام خدمت ،  ملوان هیچ وقت نتوانست حداقل سه بازی پشت سر هم با یک ترکیب بازی کند و دلیل اصلی نتیجه نگرفتن تیم ما همین امر بود.

 
 چه افتخاراتی کسب نموده اید؟
قهرمانی با تیم ملوان در مسابقات قهرمانی ارتش بعد از شکست تیم ملوان انزلی با وجود بازیکنان نامی خود از جمله پژمان نوری ، محمد غلامی و آشوری زاد،قهرمانی در لیگ دو  و یک استان به همراه ملوان و صعود به لیگ برتر به عنوان کاپیتان تیم ،صعود با تیم سرباز به لیگ یک استان به عنوان کاپیتان و قهرمانی با تیم پیروزی نورآباد در لیگ برتر لرستان

 
 در دورانی که بازی می کردید مربیان شما چه کسانی بودند؟
بنده افتخار شاگردی خیلی از مربیان عزیز از جمله حق دوست، شاه غریب، بی نظر، فلامرزی ، سلیمی،  حیدر کریمی و غلامرضا عامری را دارم.‌

 
 الگوی فوتبالی شما چه کسانی بودند؟
الگوی فوتبال بنده در ایران افشین پیروانی و خارج از ایران  کاناوارو بازیکن ایتالیا بودند.

 
 کمی از فوتبال بندرعباس بگویید؟
جذابیت و جدالی که در فوتبال بندرعباس داریم در کمتر جای کشور دیده می شود. حضور این همه استعداد با مربیان با دانش  در بندرعباس  زیبایی این ورزش را نمایان کرده است، تعصب در استان حرف اول را می زند و با کمی حمایت و تصمیم گیری درست توسط مسوولین عزیز فوتبال استان می تواند به جایگاه واقعی خودش برسد.

 
 شرایط فوتبالیست های سرباز در باشگاه ملوان چگونه است ؟
بازیکنانی که از قبل شناخت داریم و یا مربیان عزیز معرفی می کنند،بعد از اعزام به خدمت و سپری نمودن دوره آموزشی جذب تیم می کنیم . البته با توجه به کمبود نیرو این کار بسیار سخت شده است.  در صورت ادامه فعالیت تیم ملوان در لیگ استان باید مسولین ارشد حمایت کنند و بازیکنان را در اختیار تیم بگذارند.

 
 تعدادی از هم بازی های قدیمی خودتان را معرفی کنید ؟
در دوره ای که من بازی می‌کردم در استان بازیکنان بسیار خوبی بودند. بازی کردن رودرروی مهاجمانی از جمله عقیل پوررنگ، یونس باقی‌زاده، فرشاد عبداللهی، حمید محمودی نیا و اسماعیل حبشی واقعا سخت بود. اما بازی کردن در کنار بازیکنانی مثل نیما رهکویی، غلامرضا عامری، ایرج سلیمی، عاشور فرعونی، سلیمان تابدار، فردین هاشمی، رضا فردکریمی، حمید محمودی، سیدرضا حسینی ارشد، حمیدرضا کوهساری،افشین دارابی،مهدی چراغی،احمد ملایی و دیگر جوانان سرباز لذت خاص خودش را داشت.

 
 فکر می کنید در فوتبال به حق خودتان رسیده اید؟
وقتی به این موضوع فکر می کنم واقعا افسرده می‌شوم. در سال ۷۴ می توانستم به همراه تیم پاس تهران در لیگ کشور بازی کنم،اما متاسفانه به خاطر مشکلات مالی و نداشتن اسکان از این مسابقات محروم شدم.مصدومیت شدید از ناحیه زانو در سال۷۶ در بازی های جام رمضان و دوری یک ساله از مسابقات استان، بدون تمرین و فعالیت به مدت دو  سال آموزشی و همچنین محدودیت حضور نظامیان در تیم های خارج از استان مانع پیشرفت بنده شد . در مربیگری اول راه هستم و تا توان دارم تلاش خواهم کرد و حق خودم را از فوتبال خواهم گرفت.

 
 صمیمی ترین دوست فوتبالی خود را نام ببرید؟
ایرج سلیمی پدر بازیکن با ارزش تراکتور سازی تبریز(ایمان سلیمی) کوروش شیرین کام و نادر مروانی

 
 قشنگ ترین خاطره ورزشی شما ؟
شکست دادن  تیم ملوان انزلی با وجود تمام بازیکنان نامی خود در سال ۸۴ قشنگ ترین خاطره ورزشی من است.

 
 بدترین و تلخ ترین خاطره ورزشی شما؟
عدم نتیجه گیری تیم ملوان در سال ۹۸ با وجود تمام  توانایی‌ های که داشت.

 
 چه توصیه ای به فوتبالیست های جوان دارید؟
جوانی، بهترین فرصت آدمی برای پس انداز خوش‌بختی هاست. جوانان عزیز با ایمان به خدا و نظم و انضباط هدف خود را دنبال کنند.  ما هر چی داریم از دعای خیر پدر و مادر و زحمات پیشکسوتان  است پس  هرگز این عزیزان را فراموش نکنند.

 
 نگفتی آبی هستی یا قرمز؟
هنوز به رنگی به جز قرمز فکر نکرده ام.

 
 تیم مورد علاقه شما در جهان؟
رئال مادرید

 
 بهترین دروازه بان فوتبال هرمزگان از نگاه شما ؟
جایگاه مجتبی  روشنگر و پرویز کریمی فراتر از استان است ، در حال حاضر رسول رسولی دروازبان استقلال خونسرخ بهترین دروازه بان استان  می باشد.

 
 بهترین مربی کنونی ایران؟
یحیی گلمحمدی

 
 بهترین مربی دنیا از نگاه شما؟
زیدان بزرگ

 
 چرا حضور پیشکسوتان در ورزش فوتبال کمرنگ شده است؟
به نظر بنده استفاده نکردن از تجربیات پیشکسوتان در کنار تیم های استان و همچنین به کار گیری این عزیزان در امورات اجرایی باشگاه ها باعث دلسردی و کمرنگ شدن پیشکسوتان در ورزش  شده است.

 
 دوست دارید برای ورزش هرمزگان چه خدمتی بکنید که به یادگار بماند؟
خاک هرمزگان بعد از زادگاهم لرستان، شیرین ترین و دوست داشتنی ترین جا برایم است که به آن فکر می کنم. بنده عاشق خدمت و فعالیت هستم و در هر زمینه‌ای که بتوانم کاری برای هرمزگان انجام دهم کوتاهی نخواهم کرد. دوست دارم به تیم پایه باشگاه ملوان کمک کنم تا پشتوانه ای باشد برای تیم های بزرگسال .

 
 زیباترین جای هرمزگان از نظر شما؟
همه جای بندر برایم زیبا هستند.

 
چند فرزند دارید؟
چهارفرزند دارم، سه تا دختر و یک پسر به نام علیرضا

 
 اوقات فراغت خود را چگونه سپری می کنید؟
در کنار خانواده و دوستان قدیمی،  البته این روزهای کرونایی کاملا در کنار خانواده هستم.‌

 
 از فوتبال استان بگویید فکر می کنید در جایگاه خودش قرار دارد؟
با وجود این همه  بازیکن تراز اول، مربیان بادانش، ساختارهای فیزیکی و منابع مالی در استان، اصلا جایگاه فوتبال هرمزگان اینجا نیست. باکمی حمایت مسوولین و منابع مالی ،  اعتماد به نیروهای بومی و توجه خاص  به فوتبال پایه می توانیم  شاهد شکوفایی فوتبال هرمزگان و شاهد حضور آن در سطح اول کشور باشیم.

 
 برای بازگشت باشگاه های قدیمی استان به صحنه ورزش چه پیشنهادی دارید؟
در استان تیم های ریشه دار و قدیمی زیادی هستند  که با همت پیشکسوتان و مسولین باید فعالیت خود را در رده های پایه و جوانان شروع  کنند تا از دل همین جوانان در سال های آتی تیمی در شان باشگاه خود داشته باشند.

 
 بهترین فوتبالیست های فعلی هرمزگان را معرفی می کنید؟
اگر منظورتان بازیکنان هرمزگانی در سطح کشور هستند  باید از ایمان سلیمی، محمد قادری و مهرداد آوخ نام ببرم، ولی بازیکنان مستعد زیادی از جمله حسام فولادی زاده، حسین کلاتی، رسول یزدانپرست،  مهرداد عالی پور  و بازیکن اخلاق و دوست داشتنی مجتبی سلیمانی در هرمزگان داریم.

 
 خانواده هم اهل ورزش هستند؟
بله، دخترم سه سال متوالی قهرمان ژیمناستیک استان بودند و هم اکنون در رشته ووشو مشغول  می باشد.
پسرم علیرضا بازیکن تیم پایه ملوان است  که در لیگ نونهالان استان در خدمت تیم شهرداری بندرعباس بود.

 
 کمی از مشکلات ورزش استان بگویید؟
نبودن منابع مالی ،عدم به کارگیری افراد شاخص در امر مدیریت، بی اعتمادی به بازیکنان و مربیان بومی و از همه مهمتر عدم نظارت بر فوتبال پایه‌ از مشکلات ورزش استان می باشد.

 
 وحرف آخر...
تشکر می کنم ازهمه  فرماندهان و مدیران ارشد که بنده را حمایت کردند.  دست بوس تمام مربیان و زحمت‌کشان فوتبال هستم و آرزو دارم به زودی زود شاهد یک تیم مقتدر از هرمزگان  در لیگ برتر کشور باشیم.
از روزنامه صبح‌ساحل هم به خاطر این گفت و گو تشکر می کنم.

حق خودم را از فوتبال خواهم گرفت

حق خودم را از فوتبال خواهم گرفت

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها