معاون محیط زیست استان در گفت و گو با صبح ساحل خبر داد:

نیروگاه بندرعباس از صنایع پیشرو در توسعه فضای سبز



 
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: نیروگاه بندرعباس یکی از صنایع پیشرو در توسعه فضای سبز و پوشش گیاهی است.
میثم قاسمی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما افزود: دراین نیروگاه، در اجرای طرح های زیست محیطی و فضای سبز فعالیت های چشمگیری انجام شده است.
وی با اشاره به بازدید خود از نیروگاه بندرعباس و شهرک مسکونی، اقدام این نیروگاه در جایگزین کردن درختان بومی به جای درختان غیر بومی کنوکارپوس را مثبت و موثر ارزیابی کرد.

 
این مقام مسوول خاطرنشان کرد: این گونه غیر بومی و مهاجم دارای ریشه های عمیقی است که اجازه آبرسانی به درختان پیرامون خودرا نمی دهد.
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان  ادامه داد: در نیروگاه بندرعباس، درختان بومی شامل کنار و جم و گونه های مختلف دیگردارای شناسنامه با قدمت زیاد نیزوجوددارد که به تلطیف هوا و محیط زیست کمک می کند.
احمد قلندرزاده مدیردفتر هیات مدیره و مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان نیز در این رابطه اظهارداشت: این شرکت از جمله دستگاه های های پیشرو دراجرای طرح های زیست محیطی، توسعه فضای سبز وحفظ ساحل در بین صنایع غرب شهرستان بندرعباس است.


احمد قلندرزاده افزود: عملکرد این شرکت درسال های اخیر در اجرای طرح های مختلف توسعه فضای سبز و حفظ محیط زیست منجر به موفقیت این شرکت در جشنواره های متعدد که می توان به چهارمین جشنواره زیباترین و مناسب ترین فضای سبز شهری بندرعباس اشاره کرد که دربخش فضای سبز شرکت های صنعتی موفق به کسب رتبه دوم با اهدای سه ستاره برنز و در بخش شهرک های مسکونی موفق به کسب رتبه سوم گردید.
وی وسعت فضای سبزنیروگاه بندرعباس را 25 هکتار اعلام کرد. مدیر روابط عمومی شرکت مدیریت تولیدبرق استان هرمزگان گفت: نیروگاه بندرعباس در راستای گسترش فضای سبز و بهبود کیفیت فضای سبز خود اقدام به کاشت درختان بومی نموده است که موفق به دریافت لوح تقدیر شد.
وی ادامه داد: طی بررسی های اداره حفاظت محیط زیست نیروگاه درخت غیر بومی کنوکارپوس در گستره وسیعی از جنوب کشور کشت شده و به علت رشد سریع و سرسبزی خوب، مورد استقبال قرار گرفته است که براین اساس درسال های گذشته بدون انجام مطالعات تخصصی و بررسی های کارشناسی تعدادی درخت کنوکارپوس در محل تاسیسات نیروگاه و شهرک مسکونی کاشته شده که معضلات زیادی از جمله آسیب رساندن به تاسیسات آب و برق را به همراه داشته است.
مدیردفتر هیات مدیره و مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان اضافه کرد: این مجموعه صنعتی جهت رفع این مشکل و توسعه و زیبایی فضای سبز نسبت به کاشت بیش از 900 اصله درختان بومی میوه دار در نیروگاه و شهرک مسکونی اقدام نموده است.

 
قلندرزاده با اشاره به انتشار گاز های آلاینده خروجی از دودکش های نیروگاه گفت: نیروگاه بندرعباس به عنوان بزرگترین نیروگاه جنوب و جنوب شرق کشور وظیفه تامین برق مستمر، ایمن و پایدار در شبکه برق سراسری کشور و استان هرمزگان را عهده دار است. این نیروگاه به جهت تولید مستمر انرژی برق در این منطقه اقتصادی کشور ناگزیر به استفاده از سوخت مایع بوده و تعیین نوع و نحوه تامین منابع سوخت گاز، (مازوت) از اختیارات این مجموعه خارج است.به گفته وی این نیروگاه در صورت تخصیص، تمایل و توانایی دریافت و استفاده 100 درصدی از سوخت گاز را دارد. همچنین اندازه گیری گازهای آلاینده خروجی و دمای آب خروجی از سیستم که جهت خنک کاری تجهیزات استفاده شده است، به صورت ماهیانه و توسط آزمایشگاه معتمد اداره کل محیط زیست استان هرمزگان انجام می گردد وبراساس نتایج حاصله دمای آب دریا در شعاع چهارصد متری ساحل تغییرات محسوسی را نشان نمی دهد. وی همچنین گفت: در راستای کاهش اثرات آلایندگی در این نیروگاه تعمیرات واحدها طبق برنامه ریزی دقیق سالیانه و به صورت اساسی و نیمه اساسی صورت می پذیرد ضمنا این نیروگاه باتوجه به مسئولیت اجتماعی خود اقدام به ایجاد وتوسعه پارک ساحلی و فضای سبز نموده است که پذیرای بیش از 1000 نفر از دانش آموزان و مردم فهیم هرمزگان بوده است.
وی خاطرنشان کرد: هم چنین این نیروگاه در اقدامی دیگر و همگام با سایر اقدامات ملی جهت پیشگیری ازشیوع بیماری کرونا اقدام به تولید آب ژاول و توزیع آن به صورت رایگان در بین ادارات و دستگاه های اجرایی استان نموده است که این روند تا از بین رفتن این ویروس ادامه خواهد یافت.
گفتنی است نیروگاه بندرعباس بزرگترین نیروگاه منطقه جنوب و جنوب شرق کشوربا ظرفیت اسمی 1320 مگاوات مشتمل برچهار واحد بخار 320 مگاواتی، وظیفه تامین 60 درصد برق استان هرمزگان را برعهده دارد.

غیرقابل انتشار: 1منتشر شده: 1
موسی بهمن زادهبازنشسته۸۷
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
قدر این نیروگاه را باید دانست نیروهای قدیمی باز نشسته این نیروگاه برای اولین بار تمام قطعات از توربین وژنراتور که از مهمترین وکاربریترین قطعات میباشد اویل مهندسان ایتالیایی
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها