نماینده مردم بندرعباس در مجلس:

غیبت اعضای شورای شهر بندرعباس در جلسات دهن کجی به مردم است



نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از غیبت برخی اعضای شورای شهر بندرعباس در جلسات رسمی، گفت: باندبازی، رانت و منافع شخصی نباید در تصمیم‌گیری و پیگیری هیچ مسئول یا نماینده یا عضو شورایی دخیل باشد و با قاطعیت می‌گویم که یک‌لحظه هم از منافع مردم کوتاه نمی‌آیم.

 

به گزارش صبح ساحل، احمد مرادی در خصوص عدم به حدنصاب رسیدن دو جلسه متوالی اخیر شورای اسلامی شهر بندرعباس، گفت: ابتدا باید از حضور شهردار بندرعباس در جلسه شورای اسلامی شهر بندرعباس جهت پاسخگویی به سؤالات دو تن از اعضای شورا تقدیر کنم که نشان‌دهنده تلاش مسئولان برای شفاف‌سازی است.

وی با بیان اینکه کمترین انتظار مردم از اعضای شورای شهر که با رأی آن‌ها وارد این کارزار شده‌اند حضور منظم در جلسات و پیگیری دغدغه‌های آنان است، تصریح کرد: طرح سؤال از شهردار با هر انگیزه‌ای که باشد حق قانونی اعضای شورا بوده و هست و شهردار در چارچوب قانون نیز به سؤالات پاسخ می‌دهد و در این وسط نباید هیچ واهمه‌ای باشد.

مرادی با اشاره به اینکه مردم بندرعباس به شورایی نیاز دارند با انگیزه، مطالبه گر و پیگیر دغدغه‌ها که مشکلات را کاهش دهند، اضافه کرد: تمامی عملکرد اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس زیر ذره‌بین مردم قرار دارد و باید پاسخگوی مسئولیتی باشند که مردم بر دوش آن‌ها قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس به‌عنوان اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شوراها نیز این عملکردها را ثبت و ضبط می‌کنند و به‌طور حتم اینگونه رفتارها مدنظر قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: باندبازی، رانت و منافع شخصی نباید در تصمیم‌گیری و پیگیری هیچ مسئول یا نماینده یا عضو شورایی دخیل باشد و با قاطعیت می‌گویم که یک‌لحظه هم از منافع مردم کوتاه نمی‌آیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه همه باید حواسمان جمع باشد و از چارچوب قانونی تخطی نکنیم، عنوان کرد: ۱۱ عضو شورا باید بر شهر بندرعباس نگاه نظارتی داشته باشند و در مقابل حق‌وحقوق مردم پاسخگو باشند؛ زمان جلسه شورای شهر بندرعباس حق قانونی شهروندان است و تحت هر شرایطی اعضا باید از حضور در آن تمکین کنند.

مرادی اضافه کرد: شهر بندرعباس متعلق به شهردار و اعضای شورا و هیچ مسئولی نیست بلکه متعلق به مردم است پس باید خدمت و حضورمان را پررنگ‌تر کنیم.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورا سؤالی از شهردار مطرح کرده و وی پاسخ می‌دهد و در همین سؤال و جواب‌ها مشکلات برطرف می‌شود، اظهار کرد: حال که خود شهردار حاضر و می‌خواهد پاسخ بدهد، عده‌ای از اعضای شورای شهر غیبت در جلسات را بر حضور ارجحیت می‌دهند و این جای سؤال دارد و به نوعی دهن کجی به مردم است.

مرادی در پایان گفت: اگر بار دیگر شاهد این‌چنین رفتارهایی در به رسمیت انداختن جلسات شورا باهدف خاصی از سوی اعضا باشم، به‌طور حتم با ذکر دلیل ناچار به معرفی این افراد برای روشن شدن اذهان عمومی هستم.

منبع:ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها