تولید و منتشر " تورق دیوان" در حوزه هنری هرمزگان



دوقطعه از اشعار دیوان امام راحل با عنوان " تورق دیوان" در حوزه هنری هرمزگان تولید و منتشر شد.

به گزارش صبح ساحل، ساز هنرمندان از جمله در حوزه موسیقی به طور عموم در تمامی مناسبت‌های سال چه غم و چه شادی همیشه کوک است و برخی در این میان اثری جاودانه بر جای می‌گذارند که شنیدن آن خاطرات تلخ و شیرین را در اذهان زنده می‌کند.

پس از ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) نیز آهنگسازان سعی کرده‌اند کاری جاودانه بسازند و با تولید آلبوم‌های مختلف و آثاری زیبا حس و حال آن روزهای را زنده نگه‌ می‌دارند.

مسوول واحد موسیقی حوزه هنری هرمزگان در این باره گفت: هنرمندان این استان نیز تلاش می‌کنند تا احساسات و عواطف درونی خود را نسبت به بنیانگذار انقلاب اسلامی با زبان موسیقی نشان دهند.

مصطفی قاسمی‌زاده روز سه‌شنبه گفت: این دو قطعه از اشعار دیوان امام راحل به ‌منظور پاسداشت خاطرات رهبر کبیر انقلاب اسلامی به همت واحد موسیقی و سرودهای انقلابی در استودیو حوزه هنری تولید و منتشر شده است.

وی ادامه داد: قطعه "تورق دیوان" با صدای مهدی احترامی و تنظیم احسان رضایی تولید شده و از رسانه‌های جمعی و صفحات حوزه هنری در فضای مجازی قابل مشاهده و دسترسی است.

مسوول واحد موسیقی حوزه هنری هرمزگان اضافه کرد: تولید قطعه چاووشی‌خوانی بانگ وداع با صدای سعید غیبی مداح اهل بیت نیز در همین راستا در استودیو حوزه هنری استان هرمزگان تولید و منتشر شده است.

قاسمی‌زاده در خصوص اهمیت موسیقی اصیل استان هرمزگان و تولید آثار هنری با محوریت ادبیات پایداری نیز معتقد است: موسیقی در هرمزگان پیشینیه دیرینه دارد و انرژی بسیاری در این موسیقی نهفته است به همین دلیل باید به موسیقی انقلابی و حماسی هنرمندان که به دنبال خلق آثار جاودان از بزرگ‌ترین شخصیت و معمار انقلاب اسلامی هستند، بیشتر بها داده شود و این رسالت در حوزه هنری به خوبی دنبال می‌شود.

امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران و بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی در سحرگاه ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸، در حالی که مردم هنوز به دعا و نیایش مشغول بودند، به محض آنکه برای نماز صبح و عبادت سحرگاهی از خواب برخاستند و همه چیز را غیر عادی دیدند رادیو صوت قرائت قرآن پخش می‌کرد.

ساعت هفت بامداد پس از چند ساعت سکوت، گوینده اخبار رادیو با صدای لرزان گفت:  "بسم الله الرحمن الرحیم، انالله و اناالیه راجعون"، روح بلند پیشوای مسلمانان و رهبر آزادگان حضرت امام خمینی (ره) به ملکوت اعلی پیوست.

منبع:ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها