تلاش برای حفاظت از دلفین گوژپشت خلیج فارس



کارشناسان محیط زیست استان‌های بوشهر، خوزستان و هرمزگان راه‌های حفاظت از گونه در معرض خطر دلفین گوژپشت خلیج فارس را بررسی کردند.

 

به گزارش صبح ساحل، جلسات کارشناسی طرح اقدام و عمل ملی دلفین گوژپشت خلیج فارس در سه جلسه به صورت مجازی برگزار شد.

کارشناسان معاونت دریایی سازمان، استان‌های هرمزگان، خوزستان و بوشهر در این جلسات مشکلات و راهکار‌های حفاظت از این گونه در معرض خطر را بررسی کردند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این زمینه گفت: طرح ملی اقدام و عمل دلفین گوژ پشت می‌تواند در حفاظت بهتر از این گونه ارزشمند، بر زیستگاه‌های حساس و مهم خلیج فارس موثر باشد.

فرهاد قلی نژاد بیان کرد: دلفین گوژپشت به صورت گله‌های کوچک در آب‌های ساحلی، خورها و مصب رودخانه‌های سه استان بوشهر، خوزستان و هرمزگان به صورت دائم حضور دارند.

طرح اقدام و عمل ملی دلفین گوژپشت خلیج فارس با ابتکار اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در ادامه انجام پایش و حفاظت از دلفین گوژپشت پارک ملی دیر نخیلو  اجرا می‌شود.

دلفین گوژپشت اقیانوس هند یکی از گونه‌های خانواده دلفین است که پس از بازبینی و بررسی مجدد اطلاعات موجود با توجه به وضعیت کنونی و حساس این گونه از سال ۲۰۱۵ در رده گونه در معرض خطر انقراض در فهرست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت (IUCN) قرار گرفته است.

جمعیت این گونه در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان ایران نامشخص است. این گونه در دو منطقه به طور دائم قابل دیدن است یکی در منطقه پارک ملی دیر نخیلو در استان بوشهر و دیگری در خور موسی در استان خوزستان؛ البته این گونه در آب‌های خورخوران و میناب در استان هرمزگان و گواتر در استان سیستان و بلوچستان هم دیده شده است.

منبع:خبرنگاران جوان

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها