عیسی زاده نماینده مردم میاندوآب در مجلس

اگر غیرت دارید برای حل مشکل ۴ میلیون زن سرپرست خانوار کاری بکنید



نماینده مردم میاندوآب در مجلس با بیان اینکه «۱۵ میلیون جوان بیکار و هفت میلیون زن سرپرست خانوار وجود دارد» از نمایندگان مجلس خواست که برای ۱۵ خرداد سال آینده گزارش کاری برای مردم آماده کنند.

 

به گزارش صبح ساحل، مهدی عیسی زاده در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: سال آینده در روز ۱۴ خرداد باید گزارش کاری به امام، شهدا و مردم بدهیم؛ پس بهتر است دیگران را متهم نکنیم و بگوییم خودمان چکار کرده‌ایم.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس در خصوص وضعیت اقتصادی شهرش گفت: هنوز باب شهادت بسته نشده است. مردان و زنان با غیرت ایران ۴۰ سال است که در برابر دشمنان مقاومت کرده‌اند اما امروز من از رفاه و معیشت فرزندان شهرم شرمنده‌ام. جوانان این شهر به علت بیکاری در کنج خانه نشسته‌اند. ما نیز یک خانواده ۸۰ میلیونی هستیم که توسط تهدیدهای وحشیانه در بیرون از لحاظ اقتصادی و فرهنگی تحت فشار قرار گرفته‌ایم.

عیسی زاده خطاب به نمایندگان گفت: از مجلس انقلابی انتظار داریم که ۱۵ میلیون جوان دم بخت که به علت اشتغال و مسکن نمی‌توانند ازدواج کنند را سامان دهند. ما در کشورمان چهار میلیون زن سرپرست خانوار داریم؛ اگر غیرت دارید اقدامی بکنید. زنی وجود دارد که نه کار دارد و نه پول و سرپرست دو کودک یتیم است، می دانید یعنی چه؟ وقتی ماجراهای بوسنی و هرزگوین را شنیدیم می‌خواستیم خودکشی کنیم؛ حال زنان کشورمان در گیر و دار پول خوراک، آب و برق و گاز هستند.

عیسی زاده از کمبود حقوق بازنشستگان انتقاد کرد و گفت: بازنشسته فرهنگی کشور ما یک میلیون و ۷۰۰ تومان حقوق می‌گیرد و ممکن است با انواع بیماری‌ها دست و پنجه نرم کند. آیا شما نمایندگان بی پولی را تجربه کرده‌اید؟ ما مجلس هستیم می‌توانیم عمل کنیم اما نکردیم. امیدوارم برای سال آینده گزارش کاری ارائه دهیم.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس ضمن تاکید به ضرورت دفاع از مردم گفت: چند روز مانده به انتخابات به در خانه‌های مردم می‌رویم و کسانی را که رای نداده‌اند به صندوق رای می‌آوریم. در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها نیز به نوعی همین اتفاق می‌افتد اما هم اکنون مردم را فراموش کرده‌ایم. مردم ولی نعمت ما هستند.

عیسی زاده در پایان سخنان خود گفت: قرار بود دانشگاه‌های علمی – کاربردی، مراکز کار و دانش و دانشگاه‌های فنی تاسیس شود تا مشکل اشتغال را حل کند اما هم اکنون مشکل ۱۴ میلیون دانش آموز و یک میلیون را خلق کرده است. همه تقصیرها را سر تحریم‌ها نگذاریم.

منبع:ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها