۵هزار و ۸۰۰میلیارد ریال تسهیلات در بخش کشاورزی هرمزگان پرداخت شد



رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: ۵هزار و ۸۰۰میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای اجرای ۹۰۰ طرح تولیدی در بخش کشاورزی استان ظرف یکسال گذشته پرداخت شد.

 

به گزارش صبح ساحل، علی باقرزاده همایی روز چهارشنبه گفت: با اجرای این طرح ها در استان برای افزون بر ۵هزار نفر در سال ۹۸ اشتغال ایجاد شد، ۳۰۰کارورز و ۲۰۰مهارت آموز نیز در واحدهای تولیدی مشغول به کار شده و درهمین راستا رتبه اول کشور را در جذب منابع اعتباری با افزون بر۲۰درصد از کل منابع پرداختی به دست آوریم.

وی ادامه داد: بخشی از این منابع تسهیلاتی با ۱۱۲ طرح در زمینه هایی شامل، احداث گلخانه، آبزی پروری، صنایع تبدیلی و غذایی، دام و طیور و سرمایه در گردش با اعتبار ۳هزار و ۶۵۰میلیارد ریال اجرا شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان یاد آور شد: باقیمانده تسهیلات در قالب ۷۳طرح از محل صندوق توسعه ملی، ۱۸طرح از اشتغال پایدار روستایی، خرید ۱۴۳ماشن آلات از محل مکانیزاسیون، ۶طرح از محل تامین مالی بنگاه های کوچک و متوسط و ۲۰طرح از محل مشاغل خانگی تامین شده است.

باقرزاده از بانک های عامل درخواست کرد: در سال جاری ۹۰۰میلیارد ریال از محل منابع تبصره۱۸ به طرح های مصوب در بانک ها اختصاص یابد.

وی بیان داشت: همچنین یک هزار میلیارد ریال از سود و جریمه های افزون بر۷هزار فقره تسهیلات معوقه در بخش کشاورزی استان شامل بخشودگی شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان یادآور شد: به منظور حمایت از واحدهای تولیدی در هرمزگان، موانع و مشکلات ۱۴واحد با اشتغال ۶۰۰نفر و سرمایه گذاری یک هزار میلیارد ریال رفع شد.

باقرزاده اظهار داشت: تخصیص ۹۰۰میلیارد ریال از منابع تبصره ۱۸ به طرح های مصوب در بانک های عامل را از انتظارات پیش روی سازمان جهادکشاورزی در سال جاری دانست.

وسعت زمین های کشاورزی هرمزگان ۱۶۱هزار هکتار با تولید سالانه افزون بر۲ میلیون و ۳۰۰هزارتن محصول باغی و زراعی و یک میلیون و ۶۵۰هزارتن محصول سبزی و صیفی خارج از فصل تاثیر بسزایی برای تنظیم بازار این محصولات فصل‌های پاییز و زمستان در کشور دارد.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها