۴۰ درصد لیموترش کشور در رودان تولید می شود



مدیر جهاد کشاورزی رودان گفت: این شهرستان با ۹ هزار و ۳۱۸ هکتار سطح زیرکشت، ۴۰ درصد از لیموترش کشور را تامین می کند.

 

به گزارش صبح ساحل، ضیاءالدین صامتی روز چهارشنبه گفت: سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن محصول از باغ های این شهرستان برداشت و به بازارهای داخلی عرضه می شود.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان رودان رتبه نخست سطح زیرکشت و تولید لیموترش کشور را به خود اختصاص داده است.

صامتی رقم های لیموترش در رودان را مکزیکن لایم (لیموترش محلی)، لیسبون، خارکل و پرشین لایم برشمرد و افزود: برداشت محصول لیموترش در این شهرستان از خرداد ماه آغاز و تا شهریور ماه ادامه دارد.

پیش بینی برداشت بیش از ۱۱۰ هزار تن لیموترش از باغ های رودان

مدیر جهاد کشاورزی رودان درادامه پیش بینی کرد: امسال بیش از ۱۱۰ هزار تن لیموترش از سطح ۹ هزار و ۳۱۸ هکتار از باغ های این شهرستان برداشت و به بازار مصرف عرضه شود.

صامتی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی تولید لیموترش در سال جاری، شرایط اقلیمی، بارندگی های موثر، مدیریت بهینه باغ توسط کشاورز و مثمر شدن درختان غیر مثمر را از دلایل افزایش میزان تولید محصول در این شهرستان برشمرد.

در سال گذشته از ۹ هزار هکتار سطح زیر کشت، ۱۰۰ هزار تن محصول برداشت و به بازار مصرف عرضه شد.

رودان یکی از قطب های مهم کشاورزی هرمزگان است و اشتغال و اقتصاد آن وابسته به کشاورزی است و ۸۰ درصد از جمعیت این شهرستان به طور مستقیم و غیر مستقیم در بخش کشاورزی، دامداری و صنایع وابسته به آن مشغول فعالیت هستند.

هم اکنون ۴۲ هزار هکتار از وسعت این شهرستان زیر کشت محصولات  کشاورزی است که از این میزان ۳۲ هزار هکتار به محصولات باغی و ۱۰ هزار هکتار به محصولات زراعی، سبزی و صیفی اختصاص دارد.

شهرستان رودان در ۹۰ کیلومتری شرق شهرستان بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها