تخلف دولت با تاخیر در آزادسازی سهام عدالت/ امسال دولت با توزیع سهام عدالت قصد داغ کردن تنور بورس را دارد



به گزارش صبح ساحل، عضو جامعه حسابداران رسمي گفت: توزيع اين سهام را مي‌توان به فال‌نيک گرفت و آن را آغازگر يک تحول دانست. تحول در آگاه‌سازي مردم از حق و حقوق قانوني خود که البته با تاخير ۱۲ساله انجام مي‌پذيرد.پيش از اين هم اعلام کرده بودند که معامله اين سهام را به بورس انتقال مي‌دهند. اما به‌دليل نبود صورت‌هاي مالي حسابرسي‌شده اين اتفاق رخ نداد.

پس از آن هم اعلام کردند که در کشور ۵۰ ميليون نيازمند شناسايي کرده‌اند و به هر کدام از مشمولان يک ميليون تومان تعلق مي‌گيرد. يعني قرار بود دولت قبل از دريافت پول، سهام را در اختيار مردم بگذارد و پس از سوددهي شرکت‌ها، يک ميليون تومان را از مشمولان بگيرد و سود را در اختيار خودشان بگذارد.فقط به مثالي که ذکر مي‌کنم توجه کنيد. زماني که قيمت سهام فولاد مبارکه ۱۲۰ تومان بود بايد آن را در اختيار مردم قرار مي‌دادند، اما اين اتفاق پنج سال به‌طول انجاميد و سهام اين شرکت با قيمت ۷۲۰ تومان در اختيار مردم قرار گرفت. يعني ارزش ۵۰ ميليون توماني سهام به همين شکل تا ۳۸ ميليون تومان کاهش يافت که اين اولين تخلف دولت بود.

از سوي ديگر قرار بود سهام ۸۵ شرکت در اختيار مردم قرار بگيرد که تعداد آن به ۴۹ شرکت کاهش يافته است. ۳۷ شرکت بورسي و ۱۲ شرکت غيربورسي. حال امسال که دولت قصد داغ‌کردن تنور بورس را دارد، توزيع سهام عدالت به تحقق اين هدف کمک مي‌کند و مردم هم پس از ۱۲ سال سهام خود را به چشم مي‌بينند و فعلا مي‌توانند ۳۰ درصد آن را خريد و فروش کنند.

منبع:نود اقتصادی

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها