اختصاص بیش از 44 میلیارد تومان برای بهسازی روستاهای قشم



سال گذشته ۴۴۳ میلیارد ریال اعتبار به عمران و بهسازی روستاهای جزیره‌ی قشم اختصاص یافت.

به گزارش صبح ساحل، از سازمان منطقه آزاد قشم، مدیر امور شهری و روستایی این سازمان روز شنبه گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد مسکن شهرستان، طرح‌ آسفالت ۸۱۰ هزار متر مربع از معبرهای ۴۵ روستا با اعتبار ۴۱۰ میلیارد ریال زیرسازی و آسفالت می‌شود.

فرج طهماسبی دیزج افزود: اعتبار مشارکت سازمان منطقه آزاد قشم در این طرح ۱۳۶ میلیارد ریال است که تا کنون ۳۵ درصد پیشرفت داشته است.

وی ادامه داد: تاکنون معبرها و کوچه‌های ۱۷ روستا از ۴۵ روستای مورد نظر، آسفالت و بهره برداری شده است.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: همچنین با اختصاص اعتباری افزون بر ۳۳ میلیارد ریال در قالب تفاهم‌نامه های مشارکتی با دهیاران ۲۶ روستا، ۴۱ طرح عمرانی در سال ۱۳۹۸ به اجرا درآمد.

وی افزود: این عملیات شامل ساخت پارک، فضای سبز، زیباسازی، تامین روشنایی، مسیر دسترسی، بلوار و غیر آن بود که باهدف ارتقای رفاه عمومی در این منطقه‌ها و در راستای عمل به مسوولیت‌های اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم به اجرا شد.

طهماسبی دیزج خاطرنشان کرد: تهیه و نصب ست ورزشی و تجهیزات پارک در روستای مرادی، تهیه و نصب لوازم و تجهیزات پارک در روستاهای چاهوشرقی و زینبی، اجرای چمن مصنوعی و فنس کشی در روستاهای شیب دراز و هفت رنگو از جمله فعالیت‌های سازمان منطقه آزاد قشم در سال گذشته است.

به گفته وی، تهیه و نصب وسایل بازی در روستای هفت رنگو، احداث پارک در روستاهای دوربنی، خالدین، کنارسیاه ، طبل، زینبی، توریان، تامین روشنایی کمپ‌پارک روستای باسعیدو، زمین ورزشی روستای طبل و بلوار ساحلی دیرستان و توریان دیگر اقدامات مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم در سال گذشته بوده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها