۱۴ هزار کلاس درس به آموزش و پرورش تحویل داده می‌شود



معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ۱۴ هزار کلاس درس در مهر ماه و دهه فجر امسال به آموزش و پرورش تحویل داده می‌شود که با این اقدام بخش زیادی از مشکلات کمبود فضای آموزشی برطرف خواهد شد.

به گزارش صبح ساحل، مهراله رخشانی مهر روز پنج شنبه در شیروان اظهار داشت: برای تکمیل این تعداد کلاس درس، ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه می شود که ظرفیت هر کلاس درس برای ۳۰ دانش آموز است و در مجموع ۴۲۰ هزار دانش آموز از فضای مناسب آموزشی برخوردار خواهند شد.

وی گفت: چنانچه خیری برای ساخت مدارس فرسوده اقدام کند دولت ۷۰ درصد آن را در مناطق روستایی و ۵۰ درصد دیگر را در مناطق شهری تامین اعتبار می کند.

رخشانی مهر با اشاره به تقویت مسیر خیرین برای تامین اعتبار افزود: اخیرا طرح آجر به آجر تعریف شده است که مردم ایران بیایند در حوزه مدرسه سازی مشارکت کنند و با ارقام کوچک در این مسیر گام های بلند و خوبی برداشته شود.

معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ۱۲ درصد مدارس کشور نیاز به تخریب و نوسازی دارد و برای این امر هر استان باید از محل اعتبارات استانی، هزینه ای را برای آن لحاظ کند.

معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ، وزیر آموزش و پرورش را در سفر دو روزه به استان خراسان شمالی همراهی می کرد.

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها