مبتلایان کرونا در جهان:

رکورد بالاترین تعداد مبتلایان جدید کرونا در ماه ژوئن به ثبت رسید



کمتر از شش ماه پس از شناسایی اولین مورد ابتلا به کووید-۱۹ در جهان اکنون شمار مبتلایان به این بیماری از ۱۰ میلیون نفر فراتر رفته است.

به گزارش صبح ساحل،موارد ابتلا به کروناویروس جدید در جهان رو به افزایش است و موارد جدید شیوع این ویروس در آمریکای جنوبی و خاورمیانه بروز یافته است.شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در جهان در مدت پنج ماه به رقم پنج میلیون نفر رسد اما نکته قابل توجه این است که تنها ظرف یک ماه، تعداد مبتلایان دو برابر افزایش یافته و از رقم ۱۰ میلیون نفر فراتر رفته است.این ویروس اولین بار در اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی در شهر "ووهانِ" چین شناسایی شد که پس از آن مقامات چین به منظور مهار شیوع این ویروس شهر را به وضعیت قرنطینه درآوردند. دراین شرایط ساکنان این شهر اجازه خروج نداشته و امکان ورود به شهر بدون مجوز دولتی وجود نداشت.

در مدت چند هفته شیوع کروناویروس در کشورهای همسایه چین از جمله کره جنوبی، ژاپن و سنگاپور نیز مشاهده شد. در مدت یک ماه کروناویروس جدید در بیش از۱۲ کشور گسترش پیدا کرد و اواسط ماه مارس بود که اکثریت کشورهای جهان با این ویروس درگیر شده و سازمان جهانی بهداشت (WHO) همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ را اعلام کرد.نرخ ابتلا در برخی از کشورها طی هفته‌های اخیر کاهش پیدا کرده که این روند نزولی در چین، ایتالیا و کشورهای دیگر که در مراحل اولیه شیوع کرونا اکثریت موارد ابتلا را گزارش کرده بودند مشاهده شده است. هرچند، موارد جدید ابتلا همچنان در بسیاری از مناطق جهان با سرعت چشمگیری رو به افزایش است.تاکنون ماه میلادی "ژوئن" بالاترین رکورد را از نظر تعداد مبتلایان جدید به کووید-۱۹ در جهان داشته است.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، آمارهای دولتی تنها شامل موارد قطعی ابتلاست و بنابراین احتمال می‌رود در اکثر کشورها تعداد دقیق مبتلایان بیش از رقم‌های اعلام شده باشد.

 
منبع:عصر ایران
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها