مدیرعامل باشگاه نوبند گستر :

کسی به فکر بازسازی ورزشگاه میناب نیست



یکی از تیم های موفق استان در رده های پایه تیم نوبند گستر میناب است. این تیم با استفاده از نیروهای  بومی نشان داده است که اگر به توانمندی بازیکنان وکادر فنی بومی اعتماد کنیم یقینا پشیمان نخواهیم شد.در این گفت وگوی اختصاصی پای صحبت های مدیر عامل باشگاه نوبند گستر میناب می‌نشینیم. مدیرعاملی که دوران فوتبالی خودش را درهمین باشگاه سپری کرده است.

 لطفا خودتان را به صورت کامل معرفی کنید؟

صادق یگانه هستم ، متولدسیزدهم بهمن ماه ۱۳۶۰ در روستای نوبند میناب

  دوران ورزشی شما چگونه آغاز شد؟

دوران ورزشی من  از مدارس شروع شد . آن  زمان در میناب فوتبال مدارس پرشور و با استقبال زیاد برگزار می شد و در مقطع راهنمایی و دبیرستان مسابقات به صورت  لیگ  مدارس برگزار می شد.

  الفبای فوتبال را در کدام تیم و با چه مربی آموختید؟ 

در تیم شهدای نوبند که بعدها به نوبندگستر تغییر نام داد و زیرنظر مربیان زحمتکش و خاک خورده فوتبال ابراهیم یگانه مهر و علی کریمی فردیان 

  دوران فوتبال خود را در چه  تیم هایی گذرانده اید؟

در تیم (شهدا نوبند) نوبندگستر، دوران بازیکنی من زیاد طولانی نبود و در رده های نوجوانان ، جوانان ، امید و بزرگسال در تیم  نوبندگستربازی کردم و  بعد به خاطر تحصیل در هنرستان رودان و بعدش خدمت سربازی و آخر هم استخدام نظامی از دنیای بازیکنی فوتبال خداحافظی کردم.

  اوج فوتبال شما با کدام تیم و در زمان چه بازیکنانی بود؟

زمان ما واقعا تعصب به تیم محله و روستا حرف اول را می زد و امکان نداشت روستا یا شهر دیگر می رفتی و بازی می کردی مگر موارداستثناو بهترین دوران و اوج بازی من در  مسابقات پایه های میناب در رده نوجوانان بود که دو قهرمانی شهرستان  و در جوانان یک قهرمانی و یک نایب قهرمانی کسب کردم و در رده امید در مسابقات جام خوشه های انقلاب  نایب قهرمان شدم . مسعودکریمی، محمودصالحی،محمودخرمی، اسلام خرمی ،محمدخوشه، جاسم نوباد،  مرحوم محمودخیرآبادی هم بازیکنانی بودند که هم دوره من هستند.

  پست اصلی شما در فوتبال چه بود ؟

وینگر راست بودم و به علت سرعت بالا به موتور تیم معروف بودم. درمسابقات  نوجوانان ۷ گل و جوانان ۴ گل و در رقابت های امیدها یک  گل و بزرگسال هم سه گل به ثمر رساندم. 

  چه افتخاراتی کسب نموده اید؟

 
صعود از دسته چهار میناب با نوبندگستر تا دسته دوم استان ،  قهرمانی در مسابقات روستایی استان،  مقام سومی در  لیگ برتر استان باسهیلی قشم،  مقام قهرمانی استان با نوجوانان خلیج فارس میناب، مقام قهرمانی زیرگروه کشور، مقام قهرمانی در زیرگروه لیگ برترکشور و صعود به لیگ برتر کشور ،  صعود به جمع ده تیم برتر نوجوانان کشور،  مقام قهرمانی در جوانان استان و صعود به همراه  نوجوانان نوبندگستر به دورنهایی مسابقات مناطق کشور در سال ۹۸ جز افتخارات ورزشی من هستند.
 

 مربیان شما چه کسانی بوده اند؟ 

ابراهیم یگانه مهر، علی کریمی فردیان،  محمد دمشهریان، یوسف و حبیب خرمی، حسین عباسی دمشهری،  عباس صالحی، علی فولادی و علی نجفی مربیانی بودند که زحمات زیادی برای بنده کشیده اند.
 

 در مورد کلاس های مربیگری خودتان بگویید؟ 

مدرک مربیگری ابتدایی آسیاویژن ، مدرک مربیگری C و D آسیا را دارم. 

  الگوی شما در دورانی که  فوتبال بازی می کردید چه کسانی بودند؟

رضا بهادری، ابراهیم کریمی،  مرحوم علی خوشه و  ابراهیم نژادسالاری الگوهای فوتبالی من بوده اند.

  به بازیکنان و کادر فنی بومی به چه میزانی اعتقاد دارید؟ 

تنها این را بگویم که هروقت در ورزش و کار دیگری  به نیروهای بومی اعتماد شده است جواب آن را به خوبی گرفته ایم.  بنده  خودم این را  با عمل ثابت کرد ه ام و در مدتی که به عنوان مدیر در لیگ های استان و کشوری چه در رشته والیبال و چه در فوتبال کارکردم  هم از کادر فنی و هم بازیکنان بومی بهره می بردم به جز یک بازیکن که از گل گهر گرفته بودم و با همین بومی ها بهترین نتایج را کسب کردم.

  فوتبال شهر میناب از دوران خودت تا امروز را چطورارزیابی می کنید؟

فوتبال میناب از نظر امکانات سخت ابزاری هیچی ندارد. یک استادیوم قدیمی داریم که این استادیوم دارد به یک موزه ورزشی تبدیل می شود و کسی به فکر بازسازی آن نیست . اگر زحمات هدایت الله مظلوم رئیس هیات فوتبال میناب که مظلومانه دارد جور فوتبال شهرستان را می کشد نبود شاید الان فوتبالی در میناب نبود.  میناب از نظر استعدادبازیکنان ، مربی ونیروی انسانی  بسیار خوب است اما برای پیشرفت نیاز به حمایت دارد.

  در طول دوران فوتبال مشوق شما چه کسانی بوده اند؟

برعکس سایر ورزشکاران،  خانواده من ورزشکار نبودند و مخالف فوتبال بازی کردن من بودند و  فقط  درس و کاربرایشان مهم بود و مشوق اصلی من مربیانم و دوستانم بودند والبته عشق و علاقه فوق العاده ای که  خودم به فوتبال داشتم.

  چطور شد که مدیرعامل باشگاه نوبند گستر  شدید ؟

بعد از این که یگانه مهر به استخدام اداره  ورزش و جوانان در آمد و به دلیل مشغله کاری ایشان با جلسه و مشورت با هئیت  مدیره بنده به عنوان مدیرعامل انتخاب شدم  و من هم  چون می خواستم  زحمات گذشته دوستان را جبران  کنم و اجازه ندهم  ورزش در روستای ما افت کند این مسوولیت را پذیرفتم.

  در دورانی که بازی می کردید بهترین بازی را مقابل کدام تیم انجام دادید؟ 

در مسابقات نوجوانان شهرستان ودر زمین عقاب مقابل تیم نوجوانان استقلال میناب  با نتیجه شش بر یک پیروز  شدیم  و دوگل من زدم.

   در ورزش به حقتان رسیده اید؟

همان طور که گفتم‌ دوران بازیکنی من زیاد طول نکشید ولی در مربیگری و مدیرعاملی واقعا راضی هستم وخدا را شکر می کنم اما هنوز دست از تلاش بر نمی دارم و می خواهم افتخارات بیشتری برای شهر و استانم به ارمغان بیاورم. 

 صمیمی ترین دوست فوتبالی خود را نام ببرید؟

سوال سختی پرسیدید، دوستان فوتبالی زیادی دارم و نمی خواهم اسم کسی را بیاورم و دیگر دوستان ناراحت بشوند ولی  نزدیکترین دوستم  اسلام خرمی است .

  قشنگ ترین خاطره ورزشی شما؟

صعود تیم‌ نوبندگستر به لیگ برتر نوجوانان کشور با یک تیم کاملا بومی بهترین خاطره ورزشی من است. 

  بدترین خاطره ورزشی شما؟

هیچ خاطره بدی در ورزش  تلخ تر از دست دادن دوست و رفیق فوتبالی نیست وفوت اساتید اخلاق خورشید پژوه و علی خوشه خیلی برایم سخت بود.

  به عنوان یک پیشکسوت چه توصیه ای به فوتبالیست های جوان دارید؟

جوانان در کنار درس به ورزش بپردازند و هیچ وقت دست از تلاش برندارند. فوتبال امروز یک علم شده است پس علم فوتبال را به خوبی بیاموزند تا موفق باشند. 

  نگفتی آبی هستی یا قرمز ؟ 

آبی ، آبی هستم 

  تیم مورد علاقه شما در جهان؟ 

یوونتوس البته بدون رونالدو

  بهترین دروازه بان زمان دوران شما چه کسی بود؟ 

در میناب ، سقانژاد و جاسم نوباد بهترین دروازه بانان بودند.

  بهترین مربی کنونی ایران؟

امیرقلعه نوعی

  بهترین مربی دنیا از نظر شما؟ 

پپ گواردیولا

  بهترین مربیان استان از نگاه شما؟

محمد امین چرخنده ، نادرغله بانی ، شهاب جهانگیری و  محمدکریمی بهترین مربیان استان هستند.

  بهترین بازیکنان استان از نگاه شما؟ 

مهرداد آوخ، محمدرضاعباسی،  میثم صادقی و ایمان احمدی  از بهترین های فوتبال هرمزگان هستند. 

  چرا حضور پیشکسوتان در ورزش فوتبال کمرنگ شده است؟

بلندپروازی بیش از حد بعضی از جوانان فوتبالی و عدم صمیمیت  بین این دو نسل یکی از دلایلی است که پیشکسوتان از فوتبال دوری می کنند . نبودن یک بستر مناسب جهت بکارگیری از پیشکسوتان از دیگر مشکلات حضور پیشکسوتان در فوتبال هرمزگان  است. 

  اگر در ورزش شهر میناب قدرتی برای تصمیم گیری داشتید کدام مشکلات را در اولویت می گذاشتید؟

اول به بازسازی فضاهای ورزشی  و ساخت اماکن ورزشی می پرداختم چون ورزش میناب نسبت به جمعیتی که دارد امکانات و تجهیزات مناسبی ندارد و از تیم های حاضر در لیگ های کشوری حمایت می کردم.

  زیباترین جای هرمزگان از نگاه شما؟ 

همه جای استان زیباست ولی میناب سرسبز را بیشتر دوست دارم .

  برنامه آینده تیم نوبند گستر میناب چیست؟

می خواهیم تیم بزرگسال و والیبال این روستا را  دوباره راه اندازی کنیم. در برنامه داریم تا یک زمین چمن مصنوعی گل هندبالی بسازیم البته  باید به فکر یک زمین چمن خوب هم باشیم. 

  چه کسانی در باشگاه در کنار شما هستند؟

محمدعباسی ، مسعودکریمی ، محمد سالاری، محمد دمشهریان، سعیدرحمدل،  بارانی،  ایوب معلمی،  سروش رحمدل ، مهدی و مجید بهادری، ابراهیم عبداللهی، مجید اسلامی ،  میلاد محبی، عرفان زاهدی، و کوروش شیرینکام همکاران خوب من هستند که همواره بدون هیچ چشم داشتی در کنار تیم هستند و برای موفقیت تیم زحمت می کشند و بنده از یکایک آن ها تشکر می کنم .

  اوقات فراغت خود را چگونه سپری می کنید؟

بیشتر در کنار خانواده و دید و بازدید از دوستان و به  تماشای برنامه های ورزشی می پردازم. 

  چند فرزند دارید؟ 

دو فرزند پسر به نام های حسین دوازده ساله و طاها که پنج سال سن دارد.

  وحرف آخر ...

اول تشکر از خانواده ام که واقعا من را  تحمل می کنند. من بیشتر  وقت ها در خانه و کنار بچه هایم نیستم و همسرم برای فرزندانم هم مادر هستند و هم پدر که مدیون زحمات ایشان هستم. تشکر از هیات فوتبال شهرستان میناب و هیات فوتبال استان که هر کاری از دستشان بر بیاید برای تیم ما انجام می دهند و یک تشکر می کنم از روزنامه صبح ساحل که همیشه در کنار ورزش و به خصوص تیم ما بوده است. 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها