مدارس هیات امنایی ناکارآمد هرمزگان حذف می‌شوند



مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان گفت: مدارس هیات امنایی رتبه‌بندی شده و مدارس ناکارآمدی که حدنصاب لازم را کسب نکنند از جمع این مدارس حذف شده و به حالت عادی باز می‌گردند.

به گزارش صبح ساحل، موسی دادی زاده سرخایی روز سه شنبه درنشست ساماندهی مدارس هیات امنایی استان افزود: برای مدارس هیات امنایی ۱۵۰ امتیاز در نظر گرفته شده و مدارسی که موفق به تحقف این شاخص‌ها نشوند، لغو خواهند شد.
وی بیان داشت: ۱۸۰ مدرسه هیات امنایی در هرمزگان فعالیت می‌کنند که نزدیک به ۶۰ هزار دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.
مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان اظهارداشت:۹۸ مدرسه ابتدایی، ۴۹ مدرسه متوسطه اول، ۱۹ مدرسه متوسطه دوم و ۱۴ هنرستان در استان جزو مدارس هیات امنایی می‌باشند.
دادی زاده ادامه داد: طبق بخشنامه ارسال شده از سوی وزارت آموزش وپرورش، مدارس روستایی، چندپایه و مختلط نمی‌توانند تبدیل به هیات امنایی شوند و یا اگر در گذشته بوده، به عادی دولتی برخواهند گشت.
وی یادآورشد: مدارس هیات امنایی باید دارای شیفت ثابت صبح باشند و مدارس چرخشی در یک زمانبندی برنامه ریزی شده باید به مدارس عادی دولتی تبدیل شوند.

این مسوول فرهنگی اظهارداشت: در مدارس هیات امنایی مبالغی در راستای خدمات آموزشی، پرورشی و فوق برنامه از دانش آموزان دریافت می‌شود که مدیران باید با خردجمعی و استفاده از ظرفیت اولیاء و همچنین هیات امنای این مدارس، نسبت به ارتقاء بیش از پیش امورات آموزشی وپرورشی تلاش کنند.
طبق اعلام وزارت آموزش وپرورش؛ شکل‌گیری مدارس هیات امنایی، در حقیقت برگرفته از اصلاح ماده ۱۱ قانون تشکیل شوراهای آموزش وپرورش مصوب سال ۸۳ بود که در شورای عالی آموزش و پرورش به تایید رسید.
 هدف هیات امنایی شدن مدارس، استفاده از مشارکت علمی، فکری، عاطفی و فرهنگی مردم و در نهایت مشارکت اقتصادی در اداره مدرسه است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها