مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

آزمایش تشخیص کرونا در هرمزگان، ۲۲ درصد بیشتر از متوسط کشوری است



مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تمامی شهرهای استان در وضعیت قرمز قرار دارند و هر تجمعی که منجر به سرایت بیماری شود، ممنوع است.

به گزارش صبح ساحل، دکتر فاطمه نوروزیان گفت: روز گذشته(نهم تیرماه) شمار کل جان‌باختگان استان هرمزگان به ۲۶۱ نفر رسید که متأسفانه در آمار نیز یک کودک هشت‌ساله با بیماری زمینه‌ای نیز در بین فوت‌شدگان کرونایی قرار داشت.وی با اشاره به اینکه اکنون ۵۰۹ بیمار مبتلابه کرونا در بیمارستان‌های استان بستری‌اند، تصریح کرد: از این شمار ۷۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۲۵ نفر نیز وخیم است.مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: از ابتدای همه‌گیری کرونا تاکنون ۳۸ هزار و ۸۸ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در استان گرفته‌شده است.

نوروزیان با بیان اینکه کسانی که علامت‌دار هستند زودتر به مراکز درمانی مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۴۰ هزار آزمایش تشخیص کرونا در استان گرفته‌شده است که ۲۲ درصد بیشتر از متوسط کشوری است.وی اضافه کرد: اگر فردی در ارتباط با بیمار کرونایی است و علائمی مانند تب، سرفه، بدن‌درد، کوفتگی دارد دو هفته قرنطینه خانگی را رعایت کند.نوروزیان با اشاره به اینکه مردم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند و مراسم عروسی را در فرصتی دیگر و شرایط مناسب‌تر برگزار کنند، عنوان کرد: مردم با دستکش آلوده وارد منزل نشوند و دست‌ها را مرتب با آب و صابون شست‌وشو دهند.وی با اشاره به اینکه بیماری کووید ۱۹ هنوز دارو و واکسن مؤثر ندارد، افزود: همه مردم برای قطع زنجیره کرونا مسئولانه رفتار کنند. مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه تمامی شهرهای استان در وضعیت قرمز است و هر تجمعی که منجر به سرایت بیماری شود ممنوع است، عنوان کرد: فروشگاه‌ها نیز مردمی که ماسک بر صورت ندارند اجازه ورود ندهند.

منبع:ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها