در پی غرق شدن یک فروند لنج در اسکله بندر لنگه

هندوانه های صادرات، به دبی نرسید



هندوانه های شناور بر روی امواج دریا حکایت از غرق شدگی یک فروند شناورتجاری دارد، شناور 31 ساله ای که در اسکله بندر لنگه دچار حادثه شد و بار 26 تنی به زیر آب رفت، 26 تن هندوانه و کلم که به علت بی توجهی کارگران یا بی احتیاطی خدمه لنج به دبی نرسید. ظهر نهم تیرماه جاری است افرادی در حال جابجایی هندوانه و کلم از خودروها به درون یک فروند لنج چوبی هستند که ناگهان لنج به سرعت تکانی می خورد وبه یک طرف کج می شد و سپس به درون آب کشیده می شود.

بی احتیاطی کارگران

یوسف بحری صاحب لنج آسیب دیده در گفتگو با صبح ساحل با بیان اینکه حدود 4 سال است ناخدای لنج را به فرد دیگری سپرده است گفت: سالیان سال است که بر روی این لنج کار کردم و سفرها رفتم و تا حالا چنین اتفاقی را تجربه نکردم. وی افزود: کارگران اسکله بندر لنگه محموله را در یک طرف لنج گذاشته بودند به همین دلیل باعث چپ شدن شناور شد. بحری افزود: این محموله تمام 21 تن نبود و کارگران در حال بارگیری بودند که این حادثه رخ داد.

خشک بودن بدنه لنج علت غرق شدگی

خداداد پلاشی، معاون عملیات دریایی و بندری بنادر غرب هرمزگان علت این حادثه را خشک بودن بدنه لنج دانست نه بی‌احتیاطی کارگران. وی گفت: این شناور از زمان شیوع کرونا و عدم مجوز حمل بار به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، در حدود 4 ماه در این لنگرگاه بوده و آفتاب باعث خشک شدن بدنه آن شده است. پلاشی ادامه داد: باید خدمه این شناور اقدام به رسیدگی آن می‌کردند و سپس بارگیری محموله صورت می‌گرفت. وی این حادثه را در ساعت 12 ظهر دوشنبه خواند و افزود: کارگران اسکله در ساعت 8 صبح اقدام به بارگیری میوه و صیفی‌جات نمودند که در ساعت 12 چنین حادثه‌ای رخ داد و شناور حامل 20 تن هندوانه و 6 تن کلم که عازم کشور امارات عربی متحده بود غرق شد. معاون دریایی و بندری بنادر و دریانوردی بندرلنگه گفت: در مدت طولانی که در لنگرگاه متوقف باشد، دچار خشکی بدنه می‌شود. پلاشی با اشاره به اینکه از یک ماه قبل، روزانه 6 تا 8 فروند لنج چوبی باری از این بندر خارج می‌شود تصریح کرد: تقریباً از 3 سال گذشته سانحه دریایی که منجر به آب‌گرفتگی شناور چوبی در بندرلنگه نداشتیم و سه سال گذشته نیز شناوری که مدتهای زیادی در حوضچه اسکله متوقف بود به دلیل خشکی بدنه... غرق شد.

  غرق شدن لنج

 خسارت ۷۵۰ میلیون تومانی

عبدالله قطارانی مدیر روابط عمومی بنادر و دریانوردی بندرلنگه نیز از عدم خسارت جانی در این حادثه خبر داد و علت حادثه را بار اضافی و آب گرفتگی شناور ذکر کرد و گفت: این لنج باری در حال بارگیری محصولات کشاورزی شامل هندوانه و کلم در اسکله بندرلنگه بود که به علت بار اضافی و آب گرفتگی غرق شد. فرماندار بندرلنگه خسارت لنج غرق شده را ۷۵۰ میلیون تومان ذکر کرد و گفت: ارزش کالاهای صادراتی بالغ‌بر ۷۵۰ میلیون تومان بود که صد درصد به محصولات صادراتی خسارت وارد شد. علی نیکویی بابیان اینکه لنج غرق‌شده بیمه است افزود: نیرو‌های عملیاتی اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه لنج را از آب بیرون کشیدند.

.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها