خاکسپاری متوفیان کرونایی طبق موازین بهداشتی و شرعی در آرامستان بندرعباس



رئیس سازمان مدیریت آرامستان شهرداری بندرعباس از خاکسپاری اموات کرونایی طبق موازین بهداشتی و شرعی درآرامستان بندرعباس خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل، علیرضا بهمن نژاد بندری گفت: بنابر پروتکل‌های الحاقی وزارت بهداشت، ضمن رعایت و حفظ اصول موارد بهداشتی و سلامت زیستی، تمامی موارد شرعی نیز در تمام بخش‌های حمل، غسل و کفن و دفن اموات در آرامستان بندرعباس رعایت می‌شود.

وی با اشاره به آغاز شیوع ویروس کرونا از اواخر سال گذشته در شهرستان بندرعباس افزود: از همان زمان این سازمان نسبت به آماده سازی و تجهیز نیروها و قطعات دفن اموات بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت؛ همچنین نسبت به احداث قطعه بحران با پیش بینی گنجایش ۲۰۰۰ قبر که تا کنون ۲۵۰ قبر حفاری و آماده دفن است همچنین تسطیح و پاک سازی مسیر ورودی محل تدفین این اموات و ایجاد باغچه و کاشت نخل اقدام کرد.
رئیس سازمان مدیریت آرامستان شهرداری بندرعباس با بیان اینکه برای اموات کرونایی در آغاز شیوع این ویروس در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس تیمم بدل از غسل صورت می‌گرفت، گفت: با اقدامات صورت گرفته در سازمان آرامستان علاوه بر سالن تغسیل با استقرار دو عدد کانکس و تجهیز آن به عنوان محل تغسیل اموات، امر تغسیل اموات ناشی از بیماری کرونا را بر عهده گرفت.
وی اضافه کرد: در حال حاضر غسل اموات ناشی از بیماری کرونا در ساختمان غسالخانه بهشت زهرا (س) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مسائل شرعی در حال انجام است.
بهمن نژاد بندری تصریح کرد: در راستای حفظ سلامت شهروندان و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تمام خدمات متوفیان از جمله: حمل، غسل و دفن توسط واحد امور متوفیان سازمان آرامستان شهرداری بندرعباس صورت می‌پذیرد.
وی ادامه داد: با توجه به افزایش آمار فوتی در شهرستان و با آغاز فصل گرما از خانواده متوفیان خواهشمندیم جهت حفظ سلامت خود و تسریع در امر غسل و دفن اموات از ورود به ساختمان غسالخانه و مشارکت در امور واحد خدمات متوفیان از جمله جابجایی اموات و همچنین تدفین خودداری کرده و فقط بعد از خاکسپاری به آنها اجازه داده می‌شود جهت قرائت فاتحه با رعایت مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اقدام کنند.
رئیس سازمان مدیریت آرامستان شهرداری بندرعباس تاکید کرد: به علت لزوم قطع چرخه انتقال ویروس کرونا و پرهیز از تجمع، فقط تعداد اندک از خانواده‌های درجه یک متوفیان در مراسم خاکسپاری حضور داشته باشند و از هر گونه توزیع مواد خوراکی در محیط بهشت زهرا (س) خودداری و از شهروندان تقاضا داریم در محیط آرامستان از ماسک و دستکش استفاده و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.
منبع:ایمنا
منتشر شده: 1
محمدحسن محمدپور
۱۰ تیر ۱۳۹۹
با سلام و احترام امیدوارم از این به بعد اینچنین انجام شود. در روزهای آغازین تیرماه که هیچ پروتکلی رعایت نشد و تصاویر بسیاری از خاکسپاری‌ها در فضای مجازی منتشر شد. انشاءالله که روندها را اصلاح کنند.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها