رئیس اداره ورزش و جوانان فین

نمایندگان به دور ازهرگونه نگاه سیاسی از ورزش حمایت کنند



آرش اسمعیلی بیش از شش سال است  که به عنوان رئیس اداره ورزش وجوانان فین مشغول به فعالیت است.
 وی در گفت و گوی اختصاصی با صبح ساحل گفت :  اولویت های کاری که در طول این مدت برای ورزش فین درنظرگرفته ام عموما  براساس نیازها وظرفیت های آن بوده که مهمترین آن ها توجه به بحث تمرکز زدایی فعالیت ها از مرکز شهر به سایر روستاهای بخش است.
وی بیان داشت: توجه به بحث جذب توریسم ورزشی با میزبانی مسابقات استانی و کشوری باتوجه به اقلیم جغرافیایی مناسب بخش وشهر فین،توسعه زیرساخت های روستایی با استفاده از ظرفیت مشارکتی دهیاری ها،توجه به بحث گسترش ورزش همگانی با استفاده از ظرفیت نهادهایی مثل شهرداری وشوراهای اسلامی شهر وروستا،افزایش هیات های ورزشی باتوجه به نیاز ورزش منطقه و با درنظرگرفتن کیفیت نه کمیت،توجه به بحث ورزش بانوان ، افزایش دانش مربیان دررشته های مختلف ، توجه به ورود جوانان در عرصه های تصمیم گیرهای اجتماعی با تشکیل سمن ها، برگزاری کارگاه های آموزشی درحوزه های  مهارت آموزی از دیگر اولویت های کاری من برای ورزش فین  است.
رئیس اداره ورزش و جوانان فین اظهار داشت:  ورزش فین نیاز به تعریف پروژه های جدید دارد و فصاهای ورزشی مثل سالن خلیج فارس با گذشت بیش از ۲۵ سال از احداث آن نیاز به تعمیرات اساسی داشت که با مساعدت اداره کل ورزش و جوانان نسبت به تعویض سقف، کفپوش ،سکوی تماشاچیان، ارتقاء سیستم روشنایی ورنگ آمیزی آن اقدام کردیم  که البته وضعیت سیستم خنک کننده آن کماکان با مشکل مواجه است که به دنبال رفع آن  هستیم و در سال جاری این اتفاق خواهد افتاد. 
آرش اسمعیلی رئیس اداره ورزش و جوانان فین گفت: پیگیر جهت احداث یک سالن ورزشی چند منظوره درروستای رضوان به عنوان یکی از بزرگترین روستاهای جنوب کشور باتوجه به پتانسیل های بالای ورزشی که دارد هستیم و دراین منطقه خوشبختانه  چند پروژه مهم  آغاز شده است و این پروژه ها  بالای هشتاد درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند و امیدواریم که تاقبل از پایان سال جاری این پروژه به اتمام برسد زیرا تاثیر قابل توجه ای  درجهت افزایش سرانه فضای ورزشی منطقه خواهد داشت.
وی بیان داشت : در روستای رضوان درحال حاضر پروژه مشارکتی چمن مصنوعی محله ای در دست احداث داریم که با مشارکت دهیاری و شورای اسلامی روستا بوده وتفاهم نامه آن نیز به امضا رسیده و حدود چهل درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
آرش اسمعیلی گفت: روستاهای غرب بخش فین ، مثل کهتک، دشت مارم، کوران، مهدی آباد هم فاقد هرگونه فضای ورزشی بودند که  با مساعدت بخشدار و مشارکت دهیاران درحال حاضر اقداماتی انجام شده و چمن مصنوعی  روستای مهدی آباد توسط ادارکل ورزش وجوانان خریداری شده و به زودی کارنصب این چمن انجام خواهد شد.
رئیس اداره ورزش و جوانان فین اظهار داشت: روی هم رفته  پروژه های ورزشی در روستاهای غرب بخش تاپایان سال جاری با توجه به مشارکت خوب دهیاران سروسامان خواهند گرفت وبه زودی شاهد تحول خوبی دراین مناطق خواهیم بود.
وی گفت: روستای لاور از دیگر روستاهای پرجمعیت بخش  می باشد که در فاصله ده کیلومتری مرکز بخش قرارداردکه با لطف ومساعدت مدیرکل ورزش و جوانان شاهد اجرای پروژه چمن مصنوعی محله ای ازمحل اعتبارات نفت دراین روستا هستیم.
آرش اسمعیلی بیان داشت : درسطح شهر فین باتوجه به نبود زمین فوتبال چمن مناسب یک چمن مصنوعی محله ای درمحل مجموعه خلیج فارس با مشارکت بخشدار،شهردار،ریس واعضای شورای اسلامی شهر ومساعدت اداره کل ورزش و جوانان  احداث کردیم که فاز اول آن انجام شده و فازدوم آن که شامل احداث سکو ،حصارکشی و روشنایی  می باشد که قراردادش با پیمانکار بسته شده است و به زودی انجام خواهد شد.
وی گفت: یک  زمین چمن مصنوعی محله ای  با پیگیری آموزش وپرورش منطقه درشهرفین احداث شد است که جا دارد از مدیر آموزش و پرورش فین تشکر کنم.
اسمعیلی بیان داشت: مهمترین دغدغه چندین ساله بنده زمین فوتبال مجموعه خلیج فارس شهر فین است  که جزء خواسته های به حق  هفده ساله جوانان این منطقه است و از آنجایی که فوتبال جزء رشته های پرطرفدار درسطح دنیا می باشد وبخش ماهم ازاین قاعده مستثنی نیست ، نبود یک زمین چمن فوتبال فعالیت های فوتبالی منطقه را تحت الشعاع قرار داده تاجایی که هیات ما مسابقات را به صورت لیگ برگزار می کند آن هم روی زمین های خاکی ،که بعد از اتمام مسابقات عملا هیچ خروجی نداریم ،یعنی نماینده بخش ما به علت نبود زمین مناسب نمی تواند درلیگ های استان شرکت کندکه امیدواریم با نگاه ویژه ای که مدیر کل ورزش و جوانان به توسعه 
مکان های ورزشی درسطح استان دارند امسال خبرهای خوبی  درخصوص تامین اعتبار زمین چمن باغ شهرفین بشنویم و از فرماندار شهرستان ونمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در این مورد  توقع نگاه ویژه داریم تا انتظار هفده ساله جوانان فین به پایان برسد. 
 
اسمعیلی اظهار داشت: در دهستان گهره باتوجه به داشتن چندین روستای پرجمعیت فاقد فضای مناسب ورزشی هستیم که مکاتبات ورایزنی هایی با اداره کل ورزش و جوانان ، بخشداری و فرمانداری شهرستان صورت گرفته و امیدواریم  بتوانیم دراین منطقه که به عنوان پیشانی ورودی شهرستان بندرعباس محسوب می شود  فضای های ورزشی مناسب احداث کنیم.
وی گفت : دهستان گهره با ظرفیت بالای که دارد در رشته های  فوتسال،  فوتبال و رشته رزمی که نماینده کونگ فو استان در کشور بودند نیاز به توجه بیشتری دارند.
رئیس اداره ورزش و جوانان فین گفت:  ورزش بانوان دربخش فین با همکاری ومساعدت آموزش و پرورش ،شورای شهرو شهرداری،  حوزه بسیج و دهیاران منطقه وهمراهی بخشدار  وضعیت مناسبی دارد اما انتظاربیشتری داریم زیرا بانوان ما دررشته های والیبال،بدنسازی،بومی ومحلی و فوتسال فعالیت بسیار خوبی دارند به طوری که دررشته والیبال سال گذشته چندین دوره اعزام و میزبانی داشتیم.
دربخش بومی و محلی تیم  بانوان بخش به المپیاد روستایی اعزام شد که یکی از بانوان ما به عنوان نماینده استان در مسابقات جام خوشه چین به شهرکرد و شیراز اعزام شد و دررشته فوتسال با مساعدت بخشدار وهمراهی دهیاری و شورای اسلامی روستای آوین سفلی تیم فوتسال دختران آوین به مسابقات شهرستان بندرخمیر بخش رویدر اعزام شدند.
درسطح شهر با همکاری آموزش و پرورش ، شهرداری وشورای شهر چندین  جشنواره در مناسبت های مختلف درمحل پارک بانوان داشتیم و میزبانی هندبال دختران استان را با مساعدت هیات هندبال استان،  اداره کل ورزش و جوانان  وهمراهی دستگاه های اجرایی بخش داشتیم  و بانوان ما عنوان سومی استان راکسب کردند.
آرش اسمعیلی بیان داشت :  دربحث ورزش محلات ازآنجایی که ورزش محلات خاستگاه ورزش قهرمانی و حرفه ای می باشد و بسیاری از  بزرگان ورزش از همین زمین های ورزشی محلات به بالاترین سطح رسیده اند مکاتباتی را با شهرداری  شهر فین به عنوان متولی امر ورزش محلات انجام دادیم ودرپی آن نشست هایی  با شهرداری و حوزه بسیج  داشتیم که تمامی موارد همکاری جهت توسعه ورزش درسطح محلات مورد ارزیابی قرار گرفت و برنامه هایی را برای سال جاری با رویکرد مثبت شهردار واعضای شورا تدوین نمودیم که متاسفانه فعلا به علت شیوع ویروس کرونا موفق به انجام واجرای آن نشده ایم و  امیدواریم با فروکش کردن این بیماری بتوانیم برنامه های تدوین شده را اجرایی کنیم. همچنین دربحث ورزش محلات نشستی را با دهیار واعضاء شورای اسلامی روستای رضوان نیز داشتیم و با توجه به تعدد بالای محلات دراین روستا امیدوارم بتوانیم  اقداماتی خوبی برای آن ها داشته باشیم. 
وی بیان داشت: در گذشته جزء رشته های  فوتبال ، والیبال ، تنیس روی میز ،بدمینتون وموتورسواری هیات ورزشی دیگری نداشتیم  ول درحال حاضربا همراهی وتعامل خوب هیات های  استان دارای چهارده هیات ورزشی فعال هستیم و اکثر آن ها فعالیت خوبی دارند. 
اسمعیلی بیان داشت: هیات های  ورزشی بازوان اجرایی ادارات ورزش وجوانان محسوب می شوند و اگر از افراد متخصص و  علاقمند درهررشته ورزشی استفاده شود یقینا شاهد رشد چشمگیری در ورزش فین خواهیم بود. 
وی گفت : با وجود مشکلاتی که دربحث زیرساخت های فوتبالی داریم سال گذشته در تمامی رده های سنی مسابقه داشتیم از نونهالان تا پیشکسوتان، در رشته والیبال که یکی از رشته های پرطرفدار ودارای استعدادهای ناب درسطح  شهر فین، روستای رضوان ، قطب آباد وگهره هستیم  تاجایی که در حوزه ورزش دانش آموزی دوسال پیاپی قهرمان استان شدیم و سال گذشته هم تیم بزرگسال بخش درلیگ برتر استان شرکت کرد و در سال های آتی از والیبال بخش فین به عنوان یکی از قطب های والیبال استان بیشتر خواهید شنید. در  رشته والیبال ساحلی و فوتبال ساحلی که زیر ساخت آن توسط مدیریت دانشگاه پیام نور فین درمحوطه دانشگاه آماده شده است و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است رشد خوبی داشته ایم.  در رشته بدمینتون خصوصا در بخش بانوان دارای ظرفیت بالایی هستیم. در رشته هندبال بانوان ، در رشته کونگ فو که درروستای قطب آباد در آن فعالیت می کنند شاهد پیشرفت های بسیار خوبی هستیم.  در رشته تنیس روی میز  و در ورزش های همگانی که علاقمندان بسیاری داردو در حوزه پیاده روی که همایش بزرگ پیاده روی خانواده درباغ شهرفین برگزار شد و  با پخش از شبکه سوم سیما هیجان زیادی در بین مردم ایجاد کرد.  
در رشته بدنسازی وپرورش اندام، بازی های بومی و محلی ، رشته قایقرانی ( کانوپولو) که سال گذشته به عنوان نماینده استان به مسابقات المپیاد استعدادیابی کشوری به استان قزوین اعزام شدندوموفق به کسب مقام شدند ، در رشته دوچرخه سواری که از سال گذشته با راه اندازی هیات  دارای رشد چشمگیری شده است و از رشته های فعال در تمامی فصل های سال می باشد و چندین پیمایش چند کیلومتری وهمایش در مناسبت‌های مختلف را داشته اند و رشته تیراندازی حدود دوسالی است که هیات آن  راه اندازی شده است و علاقمندان خاص خود را دارد. در رشته موتورسواری هم علاقمندانی داریم که به علت نبود پیست مناسب اکثرا در بندرعباس فعالیت می کنند.در رشته کوهنوردی و صعودهای ورزشی باتوجه به شرایط خاص آب و هوا، مثل کوه باز،لاور کوه،کوه آرادان وصخره های خدادادی درروستای کهتک قابلیت تبدیل شدن به یکی از کمپ های تمرینی برای مسابقات استانی و ملی داریم.
آرش اسمعیلی گفت:  بنده به عنوان متولی ورزش فین ارتباط بسیار نزدیکی با مدیران دستگاه های اجرایی بخش ،شوراها ودهیاران منطقه دارم که وجود همین تعاملات سازنده باعث شده که اتفاقات خوبی درسطح بخش درطول چندساله اخیر رخ بدهد. دربخش ورزش دانش آموزی که با نگاه مثبت اداره آموزش وپرورش اکثر فعالیت ها وامکانات ما به صورت مشترک استفاده می شود و گواه  ادعای بنده درخصوص همراهی و همکاری مدیران بخش با اداره ورزش این است که روسای بیش از هشتاد درصد از  هیات های  ورزشی ما  مدیران دستگاه های اجرایی بخش هستند.
وی گفت:  از برنامه های اولویت دار ورزش وجوانان بخش در سال جاری تخصیص اعتبار زمین فوتبال شهرفین،پیگیری تخصیص اعتبار جهت احداث فضای ورزشی دردهستان گهره،تعیین تکلیف تفاهم نامه پروژه های مشارکتی درسطح روستاها، ساماندهی هیات های ورزشی جهت بالا بردن فعالیت ها و ارتقا آمار ورزشکاران سازمان یافته ،حضور دردومین دوره المپیاد استعدادیابی ،ترویج بیشتر  بازی های بومی ومحلی،میزبانی مسابقات مهم استانی ،برگزاری دوره های آموزشی در زمینه  داوری و مربیگری،راه اندازی خانه جوان، راه اندازی دفتر بسیج ورزشکاران و پیگیری افزایش خانه های ورزش روستایی در روستاهای فاقد مکان ورزشی که  درسالی که گذشت با همکاری  اداره کل  ورزش و جوانان دوخانه ورزشی در روستاهای سرزه وگهره راه اندازی کردیم و روستاهای پروزک ،باغستان،کهن بالا،چلو،قطب آباد ،آبماه وچامهکو هم در اولویت های سال جاری قرار دارند.
رئیس اداره ورزش و جوانان فین درخصوص جذب اعتبارات براساس نیازهای منطقه هم گفت : درخواست هایی را به اداره کل ورزش و جوانان  ارسال خواهیم کرد و انتظاری که درسال جاری از مسئولین خصوصا فرماندار شهرستان بندرعباس داریم این است که در بخش اعتبارات نگاه ویژه ای به بخش فین داشته باشد.  آرش اسمعیلی در پایان گفت : از نمایندگان مردم درمجلس شورای اسلامی خواهش می کنم  مثل همیشه همراه و یاور ورزش باشند و به دور ازهرگونه نگاه احساسی وسیاسی از ورزش و ورزشکاران فین حمایت کنند . همچنین از امام جمعه ،  بخشداران ، دهیاران و مسوولان دستگاه های اجرایی  فین که همواره در کنار ورزش هستند و جا دارد از  زنده یاد غلام حیدری زاده یادی کنم و سایر همکارانم که بنده را کمک می کنند تا بتوانیم خدمتگزار خوبی برای ورزش و ورزشکاران باشیم تشکر کنم .
وی از حسن اعتماد دانشور مدیرکل سابق ورزش استان که این فرصت را در اختیار بنده قرار داد صمیمانه سپاسگزارم و همچنین ازهمراهی صمیمانه  امیاری مدیرکل فعلی ورزش و جوانان استان و همراهی معاونین ایشان که همیشه و در همه حال همراه وپاسخگو ما هستند  تشکر می کنم. 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها